6 نکته مهم برای بازسازی و طراحی دکوراسیون اداری

برخلاف گذشته که محیط کاری اغلب ساده و بدون برنامه‌ریزی بودند امروز تفکر و اندیشه زیادی روی نحوه چیدمان محیط کاری به کار گرفته می‌شود. اغلب ادارات و شرکت‌های خصوصی که روزانه ارباب‌رجوع بیشتری دارند بیشتر از دیگر ادارات به دکوراسیون داخلی خود اهمیت می‌دهند و دلیل این امر فراهم کردم محیطی امن و راحت برای مراجعه‌کننده است. از طرفی شیک، مدرن و زیبا دیده شدن محیط کاری نشان‌دهنده مرتبه و کلاس کاری شرکت و اداره است. از دیگر دلایل اهمیت دادن به این موضوع راحت‌تر شدن کار برای کارمندان است. استفاده از تجهیزات اداری تاو دکور که فضای دکوراسیون امن و راحتی را برای کارمندان فراهم می‌کند راندمان کاری آن‌ها را افزایش خواهد داد. در ادامه بیشتر با متدی که برای بازسازی فضای کار در سال 2022 پیشنهاد می‌شود آشنا می‌شویم:

  1. استفاده از آثار هنری در دکوراسیون اداری

شاید در اصول طراحی دفتر کار به هیچ عنوان از استفاده از آثار هنری توصیه نشده باشد. اصولاً دفاتر کاری و ادارات محل کار و فعالیت هستند از این رو شاید استفاده از هنر دست هنرمندان در این محیط‌ها مهم به نظر نرسد. اما از در ادارات و شرکت‌هایی که مراجعه‌کنندگان به صورت حضوری در محل حاضر می‌شوند استفاده از آثار هنری مخصوصاً در محیط‌های کاری که به شکلی با هنر و معماری سر و کار دارند تأثیر زیادی در انتخاب آن‌ها خواهد داشت. آن‌ها شاید مجبور به انتظار برای شما باشند و استفاده از اصولی از آثار هنری نه تنها سلیقه و ذوق هنری شما را به رخ می‌کشد بلکه این انتظار را برای آن‌ها ساده‌تر خواهد کرد.

در محیط‌های کاری که مراجعه‌کننده کمتری مراجعه می‌کند استفاده از آثار هنری آرامش‌بخش کارمندان خواهد بود. آن‌ها در محیط آرام که در اثر وجود المان‌های آرامش‌بخش نصب شده راندمان کاری بالایی داشته و تمرکز بهتری خواهد داشت.

  1. استفاده از مبلمان اداری منحصر به فرد

با وارد شدن به هر دفتر کاری اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند مبلمان و لوازم اداری است. میز کاری اداری، صندلی‌هایی که برای انتظار مراجعه‌کننده در نظر گرفته شده، رنگ‌ها، گلدان‌ها، تابلو و هر چیزی که به عنوان اسباب و وسایل یک محیط کاری مد نظر است به عنوان مبلمان اداری شناخته می‌شود. اما قطعه‌های بزرگتر نصیر میز، صندلی و پارتیشن‌های اداری بیشتر از دیگر المان‌ها به چشم می‌خورند. از این رو زیبا، شیک، منحصر به فرد، متناسب و کاربردی بودن آن‌ها بیشتر از دیگر المان‌ها ضرورت دارد.

نکات بازسازی و دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت بیشترین اهمیت را دارد. مدیران یک واحد اداری اغلب با مدیران دیگر شرکت‌ها و ادارات، شرکا و سرمایه گذاران مالی در ارتباط هستند و استفاده از بهترین صندلی مدیریتی و میز کار اداری بسیار شکیل در اتاق آن‌ها و دیگر المان‌های شیک و منحصر به فرد به بالا بردن کلاس کاری اداره و شرکت کمک کرده و دید بهتری به سرمایه‌گذاران می‌دهد.

  1. استفاده از پارتیشن‌های اداری

امروز اغلب دفاتر اداری به کمک یک مدل پارتیشن اداری به قسمت‌ها و بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. پارتیشن‌بندی به کمک متریالی نظیر چوب، فلز و … انجام می‌شود. در گذشته‌های نه چندان دور دفاتر و ادارات برای تقسیم کردن محیط کاری چاره‌ای جز دیوارکشی نداشتند و نمی‌توانستند از محیط و فضای مجود بیشترین استفاده را ببرند. در ضمن هزینه نهایی تغییر دکوراسیون و بازسازی برای آن‌ها بسیار بالا بود. این در حالی است که امروز پارتیشن  اداری بازسازی دفتر کار را بسیار ساده کرده است. هر گروه کاری با توجه به نوع فعالیت و نیازسنجی به نحوه برقراری ارتباط بین کارمندان و مراجعه‌کنندگان نوع خاصی از پارتیشن‌بندی را اجرا کرده و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. مهم‌ترین مزیت اجرای پارتیشن اداری هزینه پایین بازسازی و یا تغییر دکوراسیون است. کافی است پیچ‌ها را باز کنید و پارتیشن‌بندی را به شکلی که صلاح می‌دانید تغییر حالت دهید.

نکات بازسازی و دکوراسیون اداری

  1. استفاده از رنگ‌های برند در طراحی داخلی اداری

رنگ محیط اداری از دیگر ضروریات دکوراسیون داخلی ادارات و دفاتر کاری است. در انتخاب رنگ‌ها باید به عوامل بسیاری دقت شود. بهتر است از متدهای روانشناسی برای انتخاب رنگ‌ها استفاده شود. برای مثال اگر اغلب مراجعه‌کنندگان شما خانم‌ها هستند رنگ‌های روشن و جذاب تأثیر بیشتری در آن‌ها خواهد داشت و این در حالی است که اگر مراجعه‌کنندگان شما افرادی باشند که برای معامله به شرکت و یا اداره شما مراجعه می‌کنند نیاز است از رنگ‌های دیگری که آرامش‌بخش هستند استفاده شود. ترکیب رنگ‌های گرم و سرد، تناسب رنگ المان‌های مختلف و … از ضروریاتی است که در دکوراسیون محیط اداری باید به آن توجه داشت.

رنگ‌ها در دکوراسیون اداری مدرن اغلب در تونالیته سفید تا سیاه و کرم رنگ تا قهوه‌ای تیره متفاوت است اما این یک قانون کلی است. در صورتی که محیط کاری شما محیط زنانه باشد استفاده از رنگ‌های سفید در کنار رنگ‌هایی مانند سبز، نارنجی، قرمز، بنفش کاملاً آزاد خواهد بود.

نکات بازسازی و دکوراسیون اداری

  1. مسیر رفت و آمد را در نظر داشته باشید

از آنجایی که امروز استفاده از پارتیشن اداری جای خود را به دیوارکشی داده است بهتر است قبل از اجرا به مسیرهای پر رفت و آمد کارمندان و مراجعه‌کنندگان توجه داشته باشید. برای مثال بهتر است پارتیشن‌ها را به شکلی کنار هم بچینید که دسترسی به محیط استراحت، نهارخوری و سرویس بهداشتی برای همه کارکنان ساده بوده و برای هم مزاحمت ایجاد نکنند. در ضمن اگر یک روال کاری برای مراجعه‌کنندگان دارید، باید پارتیشن‌ها را به شکلی در کنار هم قرار دهید که مراجعه‌کننده بدون سردرگمی بتواند کارمند مورد نظر خود را بیابد. رفت و آمدهای بی‌نتیجه در طبقات و راهروها ارباب‌رجوع را کلافه کرده و چه بسا او را از همکاری با شما پشیمان کند.

  1. اهمیت دادن به سلامت کارکنان

امروز محیط‌های کاری بسیار مدرن تلاش دارند که قسمتی برای ورزش کارمندان خود در نظر داشته باشند. چرا که نشستن‌های طولانی مدت در پشت میزهای اداری در طولانی مدت سلامت کارکنان را به خطر می‌اندازد. اما در ایران این موضوع چندان مهم تلقی نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در صورت توان از میز اداری و صندلی اداری طبی که به صورت ارگونومیک با آناتومی بدن انسان سازگاری دارند استفاده کنید تا سلامت کارکنان خود را تضمین کرده و راندمان کاری آن‌ها را افزایش دهید. عدم ابتلا به کمر درد، پا درد، گردن درد از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از مبلمان اداری taav.ir است که مزایا آن در بلند مدت خود را نشان خواهند داد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و به سفارش وب‌سایت تاو دکور منتشر شده و وینوک هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

1 نظر
  1. ali

    چه مطلب خوبی بود مرسی .کاملا موافقم با وارد شدن به هر دفتر کاری اولین چیزی که توجه ما را به خودش جلب می کند دکوراسیون و مبلمان و لوازم اداری و بعدش برخورد و میزان صمیمیت همکاران و مدیریت. به نظرم یکی از فاکتور های مهمی که واحد منابع انسانی هر سازمانی باید به آن اهمیت دهد سفارش خرید تجهیزات و مبلمان اداری تاو دکور است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.