با هدایای تبلیغاتی جذاب در ذهن مشتری بمانید

بسیاری از کسب و کارها برای اینکه وفاداری و تشکر خود را از مشتریان نشان دهند به آنها هدیه می‌دهند. بسیاری از آنها هدیه‌هایی با نشانی از کسب و کارشان و بسیاری دیگر هدایایی بمانند برنامه وفاداری هدیه می دهند که مشتری را برای همیشه به خود وفادار کنند.

هدیۀ تبلیغاتی محصولی است که صاحبان کسب‌و‌کار برای مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… ارسال می‌کنند که اهداف آنها از ارسال این هدایا معرفی، تبلیغات یا کارهای دیگری است که برای بازاریابی انجام می‌پذیرد. معمولا کسب و کارهایی که خود کالایی دارند از کالاهای خود برای هدیه استفاده می‌کنند و سایر کسب و کارها از وسایل کاربردی دیگر با درج نشانشان برای دادن این هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

مزایای ارسال هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می‌توانند در هر مناسبتی برای مشتری ارسال شوند. مناسبت‌هایی مانند اعیاد، جشن‌ها، سالگرد تاسیس کسب و کار و همچنین برای ارائه در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها و جاهای دیگر به مشتریان، آشنایان و شرکای تجاری اهدا می‌شوند.

ارائه این هدایا بدون شک مزایایی برای صاحبان کسب و کارها دارد. یکی از آنها معرفی محصول جدید برای آن دسته از کسب و کارهایی است که محصول محور هستند.

معرفی محصول جدید

وقتی کسب و کاری محصولی جدید به بازار معرفی می‌کند به دنبال راهی برای بازاریابی آن محصول و معرفی آن به مردم است. یکی از بهترین راه‌ها ارائه آن محصول به عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان، شرکای تجاری و دوستان است؛ این کار باعث می‌شود که روند خرید توسط گیرنده هدیه تکرار شود و حتی محصول را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کند.

‌در تحقیقی که در دانشگاه Southern Methodist انجام شد اهمیت هپیه تبلیغاتی اثبات شد و در آن تحقیق مشخص شد که افرادی که هدیه تبلیغاتی را دریافت می کنند بیشتر از سایر افراد به خرید دوباره از آن برند ترغیب می‌شوند.

استحکام روابط

یکی دیگر از مزایای دادن هدیه تبلیغاتی این است که باعث استحکام روابط بین مشتری و صاحبان کسب و کار می‌شود. هدیه تبلیغاتی به این معنی است که مشا برای آن فرد احرتام بسیاری قائل هستید و به یادش بودید به همین باعث ایجاد حس خوب در طرف مقابل می‌شود و به همین ترتیب فرد را به طرفداران دائم برند شما تبدیل می‌کند.

ماندگاری نام برند

انتخاب هدیه تبلیغاتی از کارهای مهم برای ماندگار کردن نام برند است. اینکه شما وسیله‌ای را برای دادن هدیه انتخاب کنید که تا سال‌ها فرد از آن بتواند استفاده کند کاری بسیار عالی است. وقتی هدیه ماندگار باشد و فرد برای سال‌ها آن را جلوی جشمانش ببیند باعث برندسازی می‌شود؛ غیر از خود گیرنده هدیه که هر روز با آن وسیله سروکار دارد، دوستان او نیز ممکن است آن وسیله را ببینند و از او درباره کاربرد و برند آن سوال کنند. به همین ترتیب محصول شما به راحتی بازاریابی می‌شود و برندتان بر سر زبان‌ها می‌افتد.

اینکه افراد چقدر از هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند و حتی آن را نگه می‌دارند در آماری در سایت Verified Label آمده است. چیزی در حدود ۹۷ درصد از افراد هدیه تبلیغاتی دریافت خود را نگه می‌دارند و ۳ درصد دیگر آن را به دیگران می‌دهند. در حدود نیمی از افرادی که هدیه را برای خود نگه می‌دارند نیز تا یک سال آن هدیه را دارند.

صرفه جویی در هزینه‌ تبلیغات

یکی از کارهای کم هزینه نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی، ارائه هدیه تبلیغاتی است که اتفاقا بیشترین بازخورد و تاثیر را نیز دارد. در دیگر روش های تبلیغاتی مانند رپورتاژ و … در اثر گذر زمان محصول فراموش می‌شود و دیگر ارزشی نخواهد داشت. اما دادن هدیه راهی است که شما با آن کاری می‌کنید که مشتری، دوست و یا شریک تجاری مدام با آن هدیه درگیر باشد و با این کار در هزینه نیز صرفه جویی می‌کنید.

در حال حاضر بسیاری از برندهای بزرگ و یا حتی کوچک و نوپا برای معرفی نحصولات خود از این روش استفاده می‌کنند. در ادامه شما را با چند نمونه هدیه تبلیغاتی آشنا خواهیم کرد که دانستن آنها برای ارتقاء کسب و کارتان امری ضروری است.

ارسال کارت پستال

برای مناسبت‌های مختلف کارت پستال طراحی کنید و آن را برای مشتریان خود ارسال کنید. همانطور که گفتیم مناسبت‌ها می‌تواند روزهای مختلف باشد.

روزهای مهم در تقویم، افتتاحیه برند، سالگرد تاسیس کسب و کار، اعیاد و … . یکی از زیبارتین مواقع برای ارسال کارت پستال در زو تولد مستری است که نشان دهنده این است که شما به فکر او بودید و تا ابد نام شما در ذهن مشتری ماندگار خواهد شد.

تخفیف برای خرید

یکی از چیزهایی که هر کسی را همیشه و در هر حالی خوشحال می‌کند تخفیف است. اینکه مشتری با درصدی تخفیف مواجه شود باعث می‌شود که به سمت خرید کردن ترغیب شود. اگر فروشگاهی دارید که در آن محصولاتی را به فروش می‌رسانید سعی کنید از کدهای تخفیف و درصد تخفیف استفاده کنید.

در حال حاضر در ایران و جهان برندهای بزرگی هستند که از تخفیف‌های چشمگیر استفاده می کنند. برای مثال دیجی کالا و فیلیمو در ایران و از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های دنیا یعنی آمازون از کد تخفیف برای ترغیب مشتریان به خرید استفاده می‌کنند و این کدهای تخفیف برای همه در دسترس است و این کدها را در سایت‌هایی دیگر نیز می توانید پیدا کنید.

گیفت کارت ارسال کنید

اگر صاحب کسب و کاری هستید که قابلیت ارسال کارت هدیه را دارد حتما این کار را برای جذب مشتری و به عنوان هدیه تبلیغاتی انجام دهید. اینکه مبلغ کارت چقدر باشد بستگی به خود شما دارد و می‌توانید هر قیمیت را در نظر بگیرید.

اما اگر شرکتی دارید که امکان ارسال کارت هدیه برای خرید از خود شما را ندارد می توانید از کارت هدیه دیگر شرکت‌ها استفاده کنید. گروپان از بزرگ‌ترین شرکت‌های تخفیف گروهی است که برای استفاده مشتریان خود از امکانات و خدماتی که در سایتش ارائه می‌دهد برای مشتریان خود کارت هدیه قرار داده است.

بهترین مثال داخلی برای ارسال هدیه به مشتریان از کارت هدیه نیز تخفیفان است. تخفیفان نیز مانند گروپان می‌تواند مناسب با احتیاجات و موقعیت مکانی مشتریان خود بهترین کارت هدیه را برای آنها ارسال کند.

داشتن برنامه وفاداری

برنامه وفاداری روشی در بازاریابی است که باعث تکرار خرید توسط مشتری می‌شود. در این روش  مشتریان ثابت هدیه دریافت می‌کنند و به همراه آن فروش افزایش می‌یابد. برنامه وفاداری باعث افزایش دفعات مراجعه خریدار به محل خرید می‌شود و در اثر آن کسب و کار رونق می‌گیرد.

اینکه مشتری را وفادار نگه داریم تا برای سال‌ها از محصولات خرید کند یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی است. برای این کار کافس است ایونتی برگزار کنید و در آن مشتریان ثابت خود را دعوت کنید و از آنها تقدیر کنید. این کرا باعث می‌شود که دسته‌ای از مشتریان وفادار همیشه در کنار شما و برندتان بمانند.

کتاب هدیه بدهید

کتاب هایی مناسب با کسب و کار خود و همسو با ان به مشتذیان خود هدیه بدهید. این کار باعث می‌شود که مشتری بیشتر با زمنیه فعالیتی شما آشنا شود و درگیر با روند کاری شما بکند. البته باید گفت که کتاب هدیه دادن در ارتباط با کسب و کارتان در بسیاری از مواقع موجبات همکاری در آینده با مشتری را نیز فراهم می کند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تقدیر از مشتریان فعال در آن

بسیاری از مشتریان کسب و کارها شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و هر روز فعالیت شما را در این شبکه‌ها رصد می‌کنند. بسیاری از آنها در این شبکه‌ها فعال هستند و در پست‌های شما مشارکت دارند. بهترین کار برای حفط اینگونه مشتریان و علاقمندان این است که با دادن هدیه و تقدیر از آنها برند خود را در نظر آنها معتبر و وفادار کنید.

این کار همچنین باعث می‌شود که دیگر دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی نیز ترغیب به فعالیت بیشتر و همکاری در صفحه شما شوند. این کار باعث شناخته شدن بیشتر شما و برندسازی و داشتن مشتریان وفادار می‌شود.

برپایی جشن

برای مناسبت‌هایی که به کسب و کارتان مربوط است جشنی برگزار کنید و در آن از مشریان خود دعوت کنید. برای مشتریان خود هدیه‌ای هر چند کوچک تهیه کنید و با این کار باعث شوید که آن مشتری احساس کند که به خانواده کسب و کار شما تعلق دارد.

کاری که در این جشن انجام می‌شود این است که مشتری احترام و قدردانی را مشاهده می‌کند. به همین خاطر نه تنها خود مشتری بلکه تمام دوستان و اطرافیان آن از شما و برندتان خواهند شنید.

دادن هدایایی خاص و به یاد ماندنی

برای هدیه تبلیغاتی حتما لازم نیست که هدیه‌ای خاص و گران قیمت تهیه کرد. برای این کار باید بهترین انتخاب را داشت و این انتخاب حتی می‌تواند یک شاخه گل باشد. باید برای انتخاب هدیه همه چیز را در نظر گرفت و به این فکر کرد که چگونه می‌توان هدیه‌ای داد که تا سال‌ها در نظر مشتری بماند.

در سیستم جدید بسیاری از شرکت‌های در ارسال هدیه خلاقیت بساری نشان می‌دهند و از مدل‌های سنتی فاصله گرفته‌اند. بسیاری از آنها از لوازمی که توسط کسب و کارهای کوچک درست شده‌اند استفاده می‌کنند. دادن گل و گیاه نیز امروزه بسیار رایج یافته است. بنابراین سعی نکنید به دنبال هدیه‌ای گران قیمت و خارق العلاده بگردید؛ با کوچک‌ترین هدیه نیز می‌توانید مشتری خود ار تحت تاثیر قرار دهید.

این مطلب به سفارش تخفیفان نوشته شده است 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.