معرفی روش‌های تابلوسازی جدید در تابلوهای تبلیغاتی

از قدیم استفاده از تابلو برای جذب مشتری و گرفتن بازار رقابت، یکی از مهمترین روش های تبلیغاتی بوده است. اگر کسب و کاری در این روش پیشرو باشد، قطعا مزیت رقابتی بیشتری را نسبت به بقیه هم صنفان خود خواهد داشت. از این رو صاحبان کسب وکارهای مختلف، معمولا از معرفی روش های تابلوسازی جدید استقبال می کنند و سعی می کنند به روزترین روش ها را به کار گیرند.

امروزه تابلوهای حکاکی شده، به علت تنوع زیاد در طراحی طرفداران زیادی دارد. از این رو برش پلکسی با لیزر یکی از رایج ترین روش های جدید حکاکی روی اجسام می باشد که به علت ویژگی های خاص پلکسی، محدودیت های شیشه را نیز در بسیاری موارد برطرف می کند.

روش های تابلوسازی جدید

وجود روش های خلاقانه ای برای تابلوسازی، منجر به تولید و ایجاد تابلوهای بسیار باکیفیت و زیباتر شده است. استفاده از متریال های متنوع و همچنین طرح های جذاب با کمک روش های حکاکی یا برش با لیزر امکان پذیر شده است. علاوه بر این، استفاده از نورپردازی های مدرن و خاص توانسته به پیشرفت بیشتر انواع مدل های تابلوهای تبلیغاتی کمک کند. در ادامه به معرفی روش های تابلوسازی جدید می پردازیم.

لایت باکس یا جعبه نور

لایت باکس ها یکی از بهترین نوع تابلو مخصوصا در مکان های کم نور و پرتردد می باشد. این تابلوها یک طرفه یا دو طرفه و دارای روشنایی هستند. تابلوهای لایت باکس را در مکان هایی مانند مترو زیاد دیده اید. آنها دارای انواع مختلفی هستند که می توان به لایت باکس ال ای دی، لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس تبلیغاتی و کریستالی اشاره کرد.

تابلوی لاس وگاسی یا حروف برجسته لامپی

این مدل از تابلوها را نیز بسیار زیاد دیده اید. تابلوهای لاس وگاسی شامل حروف برجسته ای هستند که در آن از لامپ هایی برای تامین نور استفاده شده است. نورپردازی در این تابلوهای شهری بسیار جلوه زیبایی را به آنها داده است. با کمک برش لیزری و با استفاده از دستگاه های برش لیزر، دایره هایی با ضخامت 4، 6 یا 8 سانتیمتر روی پلکسی ایجاد می شود و سپس لامپ هایی را از پشت درون این دایره ها قرار می گیرند. این تابلوها را می توان از متریال مختلفی همچون پلاستیک، فلز یا استیل ساخت.

روش‌های تابلوسازی جدید

تابلوهای چلنیومی

در معرفی روش های تابلوسازی جدید، تابلوهای چلنیومی یکی از این روش ها می باشد. نامگذاری این تابلوها به دلیل نوع متریالی است که در آن به کار گرفته شده است. چلنیوم نوعی آلومینوم می باشد که به صورت ورقه های آینه ای درآمده است و برای ساخت حروف برجسته به عنوان لبه کار مورد استفاده قرار می گیرد. رول های چلنیوم که دارای رنگ ها و ضخامت های مختلفی (از 0.3 تا 0.5) است و هرچه ضخامت آن بیشتر باشد، دوام و ماندگاری آن نیز بیشتر است.

ورق های پلکسی که از جنس آکریلیت هستند، به عنوان رایج ترین متریال برای ساخت انواع حروف برجسته در تابلوهای برجسته چلنیوم استفاده می شوند. پلکسی های رنگی می توانند نور را از خود عبور دهند به صورتی که اجسام پشت آنها مشخص نباشد.

روش‌های تابلوسازی جدید

تابلوهای روان ال ای دی (LED)

تابلوهای روان یکی دیگر از پراستفاده ترین تابلوهای تبلیغاتی است که در سایزهای مختلف در بازار موجود است. در واقع تابلو LED از طریق نمایشگری دیجیتالی که متشکل از مجموعه های دیودهای نورانی در یک صفحه ماتریسی هستند، تشکیل شده است که توسط یک برنامه رایانه ای، نوشته ها و تصاویر مدنظر ما را نمایش در می آورد. معمولا این تابلوها را در رنگ های آبی، قرمز، سبز و سفید در سردر مغازه ها، مترو و … می بینید. همچنین ممکن است متن مورد نظر به صورت ثابت یا متحرک باشد.

تابلوهای لبه سوئدی

این تابلوها بسیار شبیه به تابلوهای چلنیومی هستند که دارای تنوع زیادی در مدل می باشند. در هر دوی این تابلوها از پلکسی پلاس استفاده می شود و همچنین نورپردازی آنها نیز می تواند به یکدیگر شبیه باشد. تفاوت آنها در نوع متریال استفاده شده برای ساخت آنها است. برای ساخت لبه های برجسته تابلو لبه سوئدی از فلز آلومینیوم با تنوع رنگی بیشتر استفاده می شود. اما در تابلوی چلینیوم، برای ساخت لبه ها از رول چلنیوم استفاده می شود و دارای تنوع رنگی کمتری است.

همان طور که گفته شد، در تابلوهای چلنیوم، از پلکسی گلاس با چند میلیمتر فاصله از داخل حروف استفاده می شود ولی در تابلوهای لبه سوئدی، پلکسی گلاس دقیقا روی آلومینیوم و در قسمت بالایی سطح قرار می گیرد و بر زیبایی آن نیز می افزاید.

روش‌های تابلوسازی جدید

تابلوهای کریستالی

مهمترین ویژگی این تابلوهای تبلیغاتی، درخشش بسیار زیاد آنها است که نگاه ها را برای چند ثانیه به خود خیره می کند. علت این براق و درخشندگی را می توان به استفاده از سنگ های آکرولیک یا سنگ های یخی بیان کرد. برای ساخت لبه های این نوع تابلوی تبلیغاتی از چلنیوم استفاده می شود. در این تابلوها، بر روی پلکسی حروف، ورقه های نازکی از جنس آکرولیک جسبانده می شود که باعث می شود نور تابیده شده در هنگام عبور از  قطعات کریستالی شکسته شود و در جهات مختلف تشعشع پیدا کند و جذابیت ایجاد کند.

نتیجه گیری

بازار رقابتی در دنیای تبلیغات به گونه ای است که هر روز باید به دنبال مطالب جدیدی در این خصوص باشیم. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی یکی از مرسوم ترین روش های تبلیغات برای کسب وکارها می باشد. از این رو معرفی روش های تابلوسازی جدید می تواند کمک قابل توجهی برای فعالان این حوزه  باشد. در بیشتر این روش های جدید، از حکاکی لیزری بر روی متریال های مختلف فلزی و غیر فلزی استفاده می شود. برای انواع خدمات برش لیزر مانند برش پلکسی و حکاکی لیزر می توانید از فروشگاه خیام لیزر https://khayamlaser.com/  کمک بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.