حقایقی جالب درباره قهوه، نوشیدنی محبوب میان مردم

بتهوون هر روز از ۶۰ دانه قهوه تا ۵۰ فنجان برای خود قهوه درست می‌کرد و تا سن ۸۳ سالگی زندگی کرد. پس شاید اعتیاد به قهوه خیلی بد هم نباشد.

در این مقاله دلایلی را عنوان می‌کنیم که در آن از این خواهیم گفت که چرا شما ممکن است شما بخواهید در حال حاضر یک فنجان قهوه بنوشید. به عنوان جایزه، دستور العمل یک کوکتل قهوه تابستانی را در آخر مقاله بازگو می‌کنیم. همراه وینوک باشید.

افزایش عملکرد مغز

حقایقی درباره قهوه

اینکه قهوه توجه، هشیاری و تمرکز را افزایش دهد برکسی پوشیده نیست اما این همه چیز نیست. ترکیب قهوه با شکرمی‌تواند اندکی نبوغ را در شما افزایش دهد. زیرا ترکیب کافئین و گلوکز فعالیت بخش‌های خاصی از مغز را افزایش می‌دهد. با این حال، هرگز قهوه را با معده خالی ننوشید، زیرا این کار وارونه عمل می‌کند.

افزایش فشار خون

حقایقی درباره قهوه

یک فنجان قهوه می‌تواند فشار خون پایین را کنترل کند، در صورتی که فشار خون شما کم باشد. اما برای افرادی که نشانه‌هایی از تپش قلب دارند نوشیدن قهوه توصیه نمی‌شود زیرا بعد از نوشیدن قهوه میزان ضربان قلب بالا می‌رود.

از سوی دیگر بیماران مبتلا به فشارخون، متوجه باشند بدنشان به خوردن قهوه عادت می‌کند و بعد از مدتی که آن را کنار می‌گذارید، بدن با افزایش فشار خون به آن واکنش نشان می‌دهد.

سیستم ایمنی قوی‌تر

حقایقی درباره قهوه

به گفته دانشمندان چندین کشور، قهوه خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد. فنجان‌های بیشتری از قهوه که در روز می‌خورید، خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد. این به این دلیل است که قهوه سیستم ایمنی بدن شما را تغییر می‌دهد و آن را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند.

همچنین کبد، قلب و دستگاه گوارش شما را تقویت می‌کند. با این حال، سعی کنید قهوه طبیعی بنوشید. همچنین از فواید قهوه روی کبد تاثیر مثبت بر بیماری‌ها و التهاب‌های کبدی است. قهوه فوری حاوی مواد مغذی کمتری است و مواد افزودنی و شیمیایی بیشتری دارد که به اندام‌های گوارشی شما آسیب می‌رساند.

درمان سردرد

حقایقی درباره قهوه

کافئین موجود در قهوه طبیعی می‌تواند سردرد و میگرن را درمان کند. اما هنوز هم غیر قابل مقایسه با داروهای مسکن است. داروهای مسکن اغلب حاوی کافئین هستند که باعث افزایش اثربخشی آنها تا ۴۰٪ می شود.

کاهش استرس و افسردگی

حقایقی درباره قهوه

قهوه به علت تولید دوپامین و سروتونین، که ماده‌هایی هستند که حال آدم را خوب می‌کنند، خاصیت ضد افسردگی دارد. یک فنجان یا حتی بوی قهوه میتواند اعصاب شما را آرام کند. علاوه بر این، کافئین یکی از رایج ترین تحریک کننده‌های سیستم عصبی مرکزی (CNS) است و تحریک آن چیزی است که باعث می‌شود افسردگی در خلأ بماند.

جالب توجه است که فقط کافئین موجود در قهوه در مقایسه با کافئین موجود در چای، سودا یا شکلات این اثر را دارد، و کافئین موجود در این مواد به طور موثر CNS را تحریک نمی‌کند.

تقویت حافظه

حقایقی درباره قهوه

قهوه نه تنها خاصیت ضد استرس و افسردگی دارد بلکه باعث تقویت حافظه نیز می‌شود. البته تنها در حافظه کوتاه مدت اثر دارد. اما این به اندازه کافی خوب است زیرا تمام اطلاعات در ابتدا به در حافظه کوتاه مدت ذخیره می‌شوند و تنها یک ساعت بعد وارد حافظه بلند مدت می‌شوند.

کاهش وزن

حقایقی درباره قهوه

در نهایت، زمان آن رسیده که رویای کاهش وزن به حقیقت بپیوندد. تاثیر قهوه بر روی وزن این است که می‌تواند شما را در از دست دادن وزن بیش از حد کمک کند. هنگامی که سطح هورمون لپتین کم است، بدن شما شروع به ذخیره چربی میکند و وزن افزایش می‌یابد. با این حال قهوه، باعث افزایش سطح این هورمون در بدن شما می‌شود.

به همین دلیل است که آنهایی که زیاد قهوه می‌خورند زمان زیادی طول می‌کشد تا وزن‌شان افزایش یابد و همچنین همراه با نوشیدن قهوه، ورزش نیز نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

جایزه: طرز تهیه آیس کافی

حقایقی درباره قهوه

دستور العمل‌های بسیاری برای ساخت آیس کافی وجود دارد. اما راه‌های بسیارراحتی نیز برای انجام آن وجود دارد‌.

قهوه مورد علاقه خود را درست کنید.

اجازه دهید تا خنکشود و بعد آن را در ظرف‌ یخ ساز مکعبی بریزید و داخل فریزر قرار دهید.

به همین سادگی در یک روز گرم تابستانی، مکعب‌های یخ زده قهوه را به یک لیوان شیر اضافه کنید.

کوکتل قهوه آماده است. 

نوش جان.

منبع: brightside

عضویت در خبرنامه وینوک
عضویت در خبرنامه وینوک
در خبرنامه وینوک عضو شوید بهترین مطالب را هر هفته در ایمیل خود بخوانید
میتونید هر لحظه که خواستید عضویت خود را غیر فعال کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.