۶ راه پذیرفتن شکست که می‌تواند منجر به موفقیت در کسب و کار شود

در صورت پذیرش، شکست مسیری برای دستیابی به موفقیت است. ما همه در کسب و کار خود با شکست مواجه شدیم. چالش مواجه شدن با شکست در کار یادگیری مهارت‌ها و چگونگی تصمیم گیری است، نه اینکه اجازه دهید که شکست شما را از ادامه راه باز دارد و شانس خود را برای دستیابی به موفقیت کاهش دهید.

بهترین کارآفرینان و صاحبان کسب و کار چندین بار با شکست مواجه شده‌اند ولی قبل از بازگشت به قبل رویای موفقیت را در ذهن خود پرورش دادند. برای مثال، اکثر مردم این موضوع را باور نمی‌کنند که چند میلیاردر بزرگ، از جمله مارک کوبان، جک ما، و ریچارد برانسون قبل از اینکه به عنوان رهبران کسب و کار شناخته شوند، چندین شکست را تجربه کردند.

به گفته استیو هاروی، سخنران و نویسنده انگیزشی مشهور، وارن بافت گفته است که او در هیچ یک از کسب و کارهایی که صاحبان آن حداقل دوبار شکست خورده باشند سرمایه گذاری نخواهد کرد.

من بینش‌های عملی عمیقی در مورد چگونگی تبدیل شکست و ترس به موفقیت در کتابی جدید پیدا کردم. این کتاب، شکست بیشتر: پذیرفتن، یادگیری وتبدیل آن به موفقیت نوشته بیل وودیچ است. او بیش از ۲۵ سال است در کسب و کار خود با شکست مواجه شد و به شرکت‌های بزرگ و کوچک در طول راهشان برای ایجاد دگرگونی کمک کرده است. در این سال‌ها از موفقیت صاحبان کسب و کار کوچک زیاد شنیدیم. در این مقاله چندین اصول راهنمایی او را در کسب و کار بیان خواهم کرد. همراه وینوک باشید.

۱- تشخیص زمانی که ترس به عنوان بازدارنده عمل می‌کند

اغلب ترس از شکست به عنوان توجیهی برای انتظار رسیدن فرصت عالی، زمان بهتر، و یا ایده کمتر مخاطره آمیز منطقی است.اگر شما در  تلاش برای راه اندازی کسب وکار خود هستید یا به پیشرفت در حرفه خود فکر می‌کنید، بدون شروع قادر به موفقیت نیستید، و شما باید شکست را به عنوان راه اصلی یادگیری و وفق دادن در نظر بگیرید.

۲- اجازه ندهید ترس از شکست مانع تصمیم گیری شما شود

ترس می‌تواند موجب جلوگیری از تصمیم گیری شود که اغلب به از دست دادن گزینه‌ها تا نتایج بهتر منجر می‌شود. همچنین با عدم تصمیم گیری نمی‌توانید توانایی تصمیم گیری خود را  بهبود بخشید، و زیرا هر تصمیم گیری باعث افزایش عدم اعتماد به نفس می‌شود. خود را متعهد به یادگیری از هر تصمیم، چه خوب چه بد کنید.

در کسب و کار، اغلب ریسک بالا است، اطلاعات ناقص، و محیط فرار است. در اینگونه موارد، انجام کارهایی از جمله توسعه محصول جدید، کمک می‌کند تا تصمیم بزرگ را به مراحل کوچکتر تقسیم بندی کنید و از موفقیت یا شکست در تکمیل هر مرحله یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: طوفان فکری چیست و چه کاربردی دارد؟

۳- ارتباط با مشاورانی که نقاط ضعف شما را می‌بینند

یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت به عنوان یک تصمیم گیرنده و رهبر این است که از به افرادی که اعتماد دارید بخواهید تا شکست شما را تجزیه و تحلیل کنند و آنچه شما از شکست خود یاد گرفته‌اید را هدایت کنند. همچنین شما باید نظرات آنها را با فروتنی و بدون داشتن حالت تدافعی، با تعهد به پیدا کردن راهی برای رسیدن به موفقیت از هر شکست، بپذیرید.

۴- به یاد داشته باشید که با دیدگاه “خطر شکست” هوشمندانه برخورد کنید

هر زمانی که در زندگی در موقعیت انتخاب یا حتی غیر انتخاب قرار گرفتید، شما در معرض خطر هستید. از تجربه شکست گذشته برای آگاه ساختن حال و تاثیر مثبت در آینده استفاده کنید. با گام‌های کوچک شروع کنید که عدم اطمینان و ناراحتی شما را کم کند. شاخص رشد شما میزان شک و ناراحتی شما است.

تجربیات کوچک یک روش عالی برای ارزیابی” خطر شکست “است. میزان علاقه به محصول جدید را قبل از صرف هزینه برای ساخت آن و ارائه آن به بازار و در وبلاگ یا از طریق سرمایه گذاری انبوه، آزمایش کنید. اگر هیچ علاقه‌ای به آن محصول دیده نشد، با خرج هزنیه اندکی شکست می‌خورید.

۵- بدترین و بهترین نتایج تصمیم گیری خود را قبل از اتخاذ تصمیم تعیین کنید

شکست‌ها به شما یاد می‌دهند که باید بدترین نتیجه تصمیم گیری خود را، قبل از اینکه تصمیم بگیرید و قبل از اینکه اساس را بر بهترین فرض بگذارید، درک کنید. بر نفس خود غلبه کنید و نزد مشاوران و کارشناسان بروید تا فرضیه‌های خود را محک بزنید و مهارت‌های تصمیم گیری خود را بهبود بخشید. همیشه ابتدا جنبه منفی هر موضوعی را مدیریت کنید.

۶- از احساسات استفاده کنید، اما در تصمیم گیری‌ها از منطق عبور نکنید

به عنوان یک انسان، همیشه احساسات مثبت و منفی را حس خواهید کرد، اما آنها باید تنها یک ابزار در تصمیم گیری باشند. شما همیشه باید از احساسات فراتر بروید و منطق را در تصمیم گیری‌های موفقیت آمیز بگنجانید. رسیدن به موفقیت از تجزیه و تحلیل و یادگیری از شکست تا جدا کردن منطق از احساسات است.

برای مثال، من هر روز با کارآفرینان مشتاقی برخورد می‌کنم که احساساتشان برای یک ایده جدید خیلی قوی است اما آنها فراموش کرده‌اند که قابلیت به واقعیت تبدیل شدن آن کسب و کار را ارزیابی کنند. شما ممکن است حس مثبتی برای رفع گرسنگی جهانی داشته باشید، اما فراموش نکنید که مردم گرسنه به ندرت پول دارند.

از این اصول برای “تلاش بیشتر” از “شکست بیشتر” سرمایه گذاری کنید. تجربه باقی مانده از شکست است که منجر به موفقیت‌های بیشتر می‌شود. شکست راهی استراتژیک برای جمع آوری و اعمال دانش و روش‌های ماهرانه است که می‌توانید برای سود آینده در مسیر موفقیت کسب و کار، شغلی و زندگی موفق‌تر استفاده کنید.

قبل از جشن گرفتن برای موفقیت‌ها شروع به جشن گرفتن شکست‌های خود کنید.


مقالات بیشتر:

۱۰ روش عالی برای یافتن کار

اشتباهات رفتاری رایج در محل کار که نباید انجام بدهیم

۸ قدم مهم برای شروع کسب و کار توسط خودتان

با ۷ قانون میشل اوباما در کتاب‌اش آشنا شوید

منبع inc
عضویت در خبرنامه وینوک
عضویت در خبرنامه وینوک
در خبرنامه وینوک عضو شوید بهترین مطالب را هر هفته در ایمیل خود بخوانید
میتونید هر لحظه که خواستید عضویت خود را غیر فعال کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.