۶ نکته الهام بخش از سخنرانی‌های TED برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

به عنوان صاحب کسب و کار، شما نیاز به میزان بالای تشویق و الهام گیری داریدکه شما را به سمت جلو هدایت کند. در حالی که گزینه‌های بسیاری برای الهام گیری وجود دارد، اما سخنرانی‌های TED در میان بهترین‌ها قرار دارد. این سخنرانی‌ها نه تنها مجانی و گوش دادن به آن آسان است و به راحتی می‌توانید در زمان ناهار و یا در هنگام رفت و آمدهای روزانه به آن گوش دهید، بلکه هر یک از ویدیوهای تد ترکیبی از بینش ایده‌آل، انگیزه، و توصیه‌های عملی را فراهم می‌کند.

اگر از چیزی تحت فشار هستید، در محل کار خود برای کاری دارید دست و پا می‌زنید، و یا اینکه به دنبال راه‌های خلاقانه برای بهبود کسب و کار خود هستید، ما تمام اینها را با گفته‌های تد پوشش می‌دهیم. در این مقاله هفت نکته الهام بخش از سخنرانی تد برای صاحبان کسب و کار کوچک داریم. همراه وینوک باشید.

۱- بزرگترین دلیل برای این که چرا استارت آپ‌ها نتیجه بخش خواهند بود

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه چیزی استارت آپ‌ها را از کسب و کارهایی که به سمت موفقیت نرفتند جدا می‌کند؟ جواب این سوال بیشتر از یک سخنرانی ۶ دقیقه‌ای طول نمی‌کشد. بیل گراس، موسس Idealab، براساس داده‌هایی که از صدها کسب و کار از قبیل Airbnb و Instagram جمع آوری شده است، پنج متغیر کلیدی را که در موفقیت و یا شکست هر شرکت مشخص شده است، عنوان می‌کند. گراس نشان می‌دهد که محرک اصلی موفقیت، پول، استعداد کارکنان یا کیفیت محصول نیست، بلکه محرک اصلی برای رسیدن به موفقیت زمان بندی است. او در پایان توضیح می‌دهد زمانی که خود را برای ساختن کسب و کار خود آماده کنید با زمان بندی مناسب می‌توانید بهترین نتیجه گیری را داشته باشید.

۲- خلاقیت جمعی را چگونه مدیریت کنیم؟

خلاقیت می‌تواند یک مفهوم رمزآلود و گیج کننده باشد، اما این سخنرانی TED مفهوم آن را کاملا تجزیه می‌کند. لیندا هیل استاد هاروارد و قوم شناس می‌گوید خلاقیت یک فرآیند مداوم است که هر عضو یک شرکت حق دارد در آن شرکت کند. پس از مشاهده رهبران نوآوری از کشورها و صنایع مختلف در سراسر جهان، هیل یک الگو را کشف کرد؛ نوآوری با رهبری زیرک و باهوش آغاز می‌شود. او ادامه می‌دهد که این نابغه خلاق تنها برای یک لحظه یا ایده آنی ساخته نشده است؛ بلکه این نتیجه عقاید متضاد، حل مسئله به صورت مشارکتی و مقدار زیادی آزمایش و خطا است.

۳- چهار روش برای ساخت یک شرکت انسانی در عصر ماشین آلات

سخنرانی Tim Leberecht تد باید یک نظریه الزام آور برای هر صاحب کسب و کاری باشد که سرپرست افرادی هستند که در پشت ساخت محصولات کار می‌کنند. در این دوران هوش مصنوعی و گسترش سریع تکنولوژی Leberecht می‌پرسد که چگونه می‌توانیم به جای تکیه بر روبات‌ها برای انجام کارهای مربوط به کسب و کارمان مشاغلی با محوریت انسان بسازیم. برای شروع، او با یک مدل کسب و کاری استدلال می‌کند که در کار خود اعتبار را بر کارایی و به زیبایی بیش از دقت بها می‌دهد. اصول چهارگانه او برای ساختن یک شرکت انسانی بیشتر بر عناصر عاطفی و اجتماعی درگیر در راه اندازی یک کسب و کار تاکید دارد، مانند اینکه چگونه فرهنگ لذت بردن از کار و ایجاد هماهنگی بین همکاران را ایجاد کرد.

۴- چگونه یک شرکت را تقریبا بدون قانون و قاعده اداره کنید

اگر شما از توهم خوب بودن فرهنگ سنتی محیط کار رهایی پیدا کرده‌اید، این قسمت از سخنرانی TED برای شماست. مدیر عامل شرکت ریکاردو سملر، شنوندگان خود را تشویق می‌کند تا به دوباره در مورد آنچه به معنای اجرای یک شرکت است فکر کنند. او تجارب خود را با دادن آزادی بیشتر به کارکنان برای انجام کار، حقوق، ساعت‌ کاری و دیگر کارهایشان در اختیار آنها  قرار می‌دهد و این سوال را مطرح می‌کند: چگونه ما می‌توانیم از شیوه‌های سنتی برای یافتن یک راهکار موثر و کارآمدتر برای کسب و کار استفاده کنیم؟

۵- پنج راه برای هدایت به دوره‌ای از تغییر دائمی

این سخنرانی TED به طور کامل مفهوم تغییر به عنوان مثال مقابله با آن سخت و دشوار است را دگرگون می‌کند. جیم همیرلینگ، متخصص تغییر سازمانی، ارزش را در یادگیری نحوه پذیرش تغییر در یک محیط کاری توضیح می‌دهد. با این احوال، هر کسب و کاری به طور مداوم نیاز به انطباق با رقبا، خواسته‌های مشتری، تغییر بازار و موارد بیشتر دارد. همیرلینگ به جای این که این تغییرات سازمانی را دلهره آور در نظر بگیرد، آنها را هیجان انگیز نیز می‌داند. در این سخنرانی، او پنج استراتژی را به اشتراک گذاشت. در همه حال اولویت اول مردم هستند تا به شما کمک کنند تا شرکت خود را دوباره سازماندهی کنید و با زیبایی هر چه تمام‌تر آن را هدایت کنید.

۶- دو دلیل شکست شرکت‌ها و اینکه چگونه از آنها اجتناب کرد

بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال این هستند که بدانند رمز و راز موفقیت چیست و این سخنرانی TED آن را ارائه می‌دهد. Knut Haanaes متخصص استراتژی کسب و کار دو دلیل عمده برای اینکه چرا بسیاری از شرکت‌ها شکست می‌خورند را به اشتراک می‌گذارند، سپس توضیح می‌دهد که چطور می‌توان یک شرکت موفق ساخت. او می‌گوید کلید اصلی یادگیری تعادل بین اکتشاف و بهره برداری است؛ به عبارت دیگر، بدست آوردن راه برای توسعه مهارت‌های جدید به صورت همزمان در حالی که در یکی از آنها حتی قوی هستید.

منبع: vavmy


مقالات بیشتر:

۱۰ روش عالی برای یافتن کار

اشتباهات رفتاری رایج در محل کار که نباید انجام بدهیم

حقایق جالب و عجیب علمی که احتمالا آنها را در مدرسه فرا نگرفتید

بهترین شهرها برای درآمد بیشتر

شمال اروپا شادترین مردم جهان هستند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.