۱۰ راه برای راحت بودن در طول پروازهای طولانی

پروازهای طولانی در دسته اقتصادی گاهی اوقات واقعا سخت است. شما باید برای مدت طولانی بر روی یک صندلی قرار بگیرید، برنامه خواب معمولی شما خراب می‌شود و مسئولان پرواز تصمیم می‌گیرند که چه زمانی و چه چیزی برای غذا بخورید…

با این حال، اگر شما به طور کامل خود را آماده این نوع پرواز کنید، تمام این ناراحتی‌های کوچک حتی پس از یک پرواز طولانی از یک گوشه جهان به گوشه دیگر آن، شما را خسته نخواهد کرد.

در مقاله‌‌های گذشته وینوک درباره ۷ نکته مهم که مسافران هنگام سفر با هواپیما از آن بی‌خبر هستند، گفتیم. در این مقاله نیز لیستی از ۱۰ راه‌کار را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند پروازی طولانی بدون صدمه به اعصاب و بدن خود داشته باشید. تا انتهای این مقاله همراه وینوک باشید.

 

۱۰- یک توپ تنیس با خود ببرید

وقتی در هواپیما نشستید، یک توپ تنیس یا توپ ماساژ در کمر خود قرار دهید. این کار کمی کمک می‌کند که سفتی عضلات را کاهش دهید و از کمر درد در طول پرواز جلوگیری کنید.

 

۹- استفاده از دستشویی را زمان‌بندی کنید

زمان ایده آل برای استفاده از دستشویی هواپیما، درست بعد از زمانی است که خدمه پرواز غذا را تحویل داده و از راهرو خارج می‌شوند. مردم معمولا صبر می‌کنند تا سینی‌های غذای خود را بگیرند، غذا را بخورند و بعد سینی‌ها جمع آوری شوند و به سمت دستشویی بروند که اشتباه است.

بنابراین در حالی که مسافران دیگر با غذا مشغول هستند و بعد منتظر هستند تا سینی‌هایشان را خدمه جمع کنند، می‌توانید زمان خود را در دستشویی نسبتا تمیز و آرام سپری کنید.

 

۸- ایجاد فضایی برای پاها

ممکن است فکر کنید که نگه داشتن وسایل در کنار خود در حین پرواز راحت‌تر باشد. اما اگر همه کیف دستی‌های خود را پایین صندلی خود قرار دهید، به اندازه کافی برای پاهای خود فضایی ندارید.
برای جلوگیری از لخته شدن خون در پاها و ورم آنها، حفظ فضایی برای پاها ضروری است. بنابراین دفعه بعد در پروازهای طولانی مدت، سعی کنید تعداد موارد شخصی خود را به حداقل برسانید و آنها را در قفسه های بالای سر قرار دهید.

 

۷- بسته بندی از تنقلات اضافی همراه داشته باشید

غذای هواپیما معمولا کم پروتئین و دارای کربوهیدرات زیاد است. بنابراین اگر شما به سلامت خود توجه داشته باشید یا بخواهید تنها طبق برنامه غذایی خود پیش بروید، توجه داشته باشید که تنقلات و خوراکی‌های خود را با خود به هواپیما ببرید. کیسه‌ای از بادام یا زردآلو، هویج یا خیار، سیب، موز یا خوراکی‌های دارای پروتئین را انتخاب کنید تا هر زمان که بخواهید آنها را انتخاب کنید و بخورید.

 

۶- لایه‌های مختلفی از لباس بپوشید و پای خود را گرم نگه دارید

شما هرگز نمی‌دانید که چه درجه‌ای از هوا در انتظار شما است. بعضی از هواپیماها خیلی گرم هستند، در حالی که باقی آنها خیلی سرد هستند. برای راحتی انطباق با این تغییرات در درجه حرارت، همیشه خود را با لایه‌های مختلف از لباس پوشانید. در این مورد، در صورت گرم شدن هوا می‌توانید لباسی را دربیارید و یا در صورت سرد شدن می‌توانید با اضافه کردن یک ژاکت فوق العاده گرما را به راحتی احساس کنید.
پس از سوار شدن، کفش‌های خود را بیرون بیاورید و یک جفت جوراب گرم ونرم بپوشید. آنها پاهای شما را گرم نگه می‌دارند و مانع از تورم آنها می‌شوند و به آنها فضای نفس کشیدن می‌دهند.

 

۵- از خواب خود محافظت کنید

اگر در حین پرواز خود خوابیدید، ماسک چشم خود را فراموش نکنید. این کار باعث می‌شود که تمام نور اطراف خود که بعضی اوقات واقعا می‌تواند آزار دهنده باشد، را بلاک کنید. استفاده از هدفون‌ها یا نویزگیرهای داخل گوش نیز مفید خواهند بود، به خصوص اگر یک کودک پر سروصدا یا افرادی که با صدای بلند صحبت می‌کنند در نزدیکی شما وجود داشته باشند.
هنگام خواب، اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی خود را روی پتو یا لایه بیرونی لباس خود قرار گرفته است، تا چراغ کمربند روشن باشد که در مواقع ضروری خدمه پرواز مجبور نباشند برای بستن کمربند مزاحم شما شوند.

 

۴- یک بطری آب خالی با خود بیاورید

برای جلوگیری از سردرد و خستگی ناشی از کم آبی، شما باید هر ساعت یک بار ۲۳۶ میلی لیتر آب در هواپیما بنوشید. بنابراین بهتر است به جای درخواست مدام لیوان آب از مسئولان پرواز قبل از سوار شدن بطری خالی برای آب با خود به هواپیما ببرید. شما می‌توانید آن را در فرودگاه و یا در هواپیما پر کنید و فراموش نکنید که تا پایان پرواز آن را به پایان برسانید.

 

۳- تا انتهای پرواز موارد بهداشتی را انجام دهید

حتی در طول یک پرواز طولانی، سعی کنید تا کارهای روزانه خود را در نزدیک‌ترین زمان ممکن انجام دهید. دندان‌های خود را بشویید، صورت خود را بشویید و فراموش نکنید که پوست خود را مرطوب کنید. این کار باعث خواهد شد که شما قبل از خوابیدن احساس راحتی داشته باشید و صبح را شاداب آغاز کنید.

مجموعه اقلام شخصی که باید انجام دهید شامل موارد زیر می‌شود:

  • مسواک
  • خمیر دندان
  • ضدعفونی کننده دست
  • دستمال مرطوب بهداشتی
  • مرطوب کننده
  • دئودورانت
  • چرب کننده لب

شما می‌توانید برخی از لوازم پوستی مورد علاقه خود را به این لیست اضافه کنید که معمولا برای مراقبت از خود استفاده می‌کنید، اما برای جلوگیری از بروز نافذ باز بر روی پوست و جوش زدن، آرایش نکنید.

 

۲- از تشک صندلی استفاده کنید

اگر مسافر فصلی هستید، احتمالا می‌دانید که وجود بالش مسافرتی برای محافظت از گردن و جلوگیری از ضربه دیدن آن در هنگام نشستن و بلند شدن هواپیما چقدر اهمیت دارد. با این حال، اگر میخواهید هنگام پرواز در کلاس اقتصادی احساس راحتی کنید، بهتر است یک تشک صندلی با خود به هواپیما ببرید. شما می‌توانید آن را بر روی صندلی خود قرار دهید و یا آن را رول کنید تا به عنوان یک بالش اضافی برای بازوها و یا کمر استفاده کنید.

 

۱- انجام برخی حرکت یوگا

برای محافظت از پاهای خود از تورم و جلوگیری از کمردرد، تمرینات زیر را حداقل هر ۲ ساعت یک بار در طول پرواز طولانی مدت انجام دهید:

  • انگشتان‌تان را به هم قفل کنید و کف دستان خود را بالا ببرید. دست‌های خود را به سمت سقف بکشید و تا زمانی که ممکن است با این کار کمر خود را بکشید.
  • انگشتانتان را به هم چسبیده نگه دارید و بازوهایتان را به سمت راست بچرخانید. سپس به مرکز بازگردید و به طرف چپ پیچش دهید. این تمرین را ۳ تا ۴ بار تکرار کنید.
  • آرنج خود را در بالای صندلی جلوی شما قرار دهید و از محل قرار گرفتن شانه فاصله بگیرید. سر خود را آرام کنید و آن را از میان بازوهایتان به سمت بکشید تا احساس کشش در کمر و گردن خود حس کنید.
  • به صورت صاف بنشینید، سر خود را به سمت راست بچرخانید. دست راست خود را بر روی سر خود قرار دهید و به آرامی آن را فشار دهید تا سرتان به سمت پایین کشیده شود. چند ثانیه نگه دارید، سپس در سمت چپ خود این تمرین را تکرار کنید.
  • پاهای راست خود را تا آنجایی که می‌توانید بکشید. سپس با پای دیگر این کار را تکرار کنید.

آیا شما کارهای بهتری می‌شناسید که به شما در داشتن پروازی راحت در پروازهای طولانی مدت کمک کرده است؟ در بخش نظرات در مورد آنها به ما بگویید.

منبع: brightside


مقالات بیشتر:

راه جلوگیری از شیوع ویروس و بیماری در هواپیما چیست؟

چرا هنگام بلند شدن و فرود هواپیما نباید خواب باشیم؟

مواردی که مهمانداران هواپیما درباره آن‌ها صحبتی نمی‌کنند

چرا اکثر فرودگاه ها موکت دارند؟

عضویت در خبرنامه وینوک
عضویت در خبرنامه وینوک
در خبرنامه وینوک عضو شوید بهترین مطالب را هر هفته در ایمیل خود بخوانید
میتونید هر لحظه که خواستید عضویت خود را غیر فعال کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.