چگونه تگ خرید را به پست و استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟

اینستاگرام با خبر اضافه کردن دکمه خرید کلی سروصدا به پا کرد. اینستاگرام با معرفی دکمه خرید، اجازه داد تا برندها کالای خود را به فروش برسانند و کسب درآمد کنند و مردم کالاها را از برندها بخرند و خوشحال شوند. به نظر یک معالمه برد برد است نه؟

در واقع همین‌طور است. از آنجایی که کسب و کارهای بسیاری در اینستاگرام وجود دارند، تقاضای مصرف کنندگان نیز به طور طبیعی افزایش می‌یابد. اینستاگرام قصد داشت تا معرفی محصول و خرید آن را آسان کند. بنابراین اگر شما صاحب یک صاحب کسب و کار کوچک هستید که کالا به فروش می‌رسانید، وقت آن است که از آخرین ویژگی اینستاگرام استفاده کنید که اکنون در ۴۶ کشور در دسترس است.

در مقاله‌ای درباره ترفندهای استفاده از اینستاگرام صحبت کردیم اما آیا امروز آماده‌اید تا تگ خرید در ایسنتاگرام را فعال کنید؟ اگر حاضر هستید این راهنما را که از طریق آن مراحل دقیقی که شما نیاز دارید تا تگ خرید محصول را در اینستاگرام فعال کنید بخوانید و درآمد بیشتری با پست‌ها و استوری‌های دارای تگ خرید  داشته باشید. همراه وینوک باشید.

دکمه خرید اینستاگرام:
چگونه دکمه خرید محصول را در اینستاگرام فعال کنیم؟

مزایا
خوب، اینستاگرام هم اکنون دکمه خرید را گذاشته است چرا باید برای من مهم باشد؟
سؤال خوبی بود.

اگر می‌خواهید کسب و کار خود را در اینستاگرام داشته باشید و محصولات خود را به فروش برسانید، تنها راه این است که از ترافیک به دست آمده از استوری‌های اینستاگرام (با توجه به اینکه اکانتی با بیش از ۱۰K + فالور دارید) و یا از طریق قرار دادن URL در بایو پیج‌تان آن را بفروشید که این URL باید هر وقت که یک پیشنهاد ویژه جدید معرفی شد آن به روزرسانی کنید.

به عبارت دیگر، می‌توان پروسه خرید را که بسیار طولانی بوده است و تقلا برای کسب و کارهای کوچک برای اندازه گیری فروش خود را بسیار درست انجام داد. با این حال، با دکمه خرید اینستاگرام، شما هم اکنون می‌توانید یک فروشگاه “با یک دکمه” ایجاد کنید، که این امکان را به شما می‌دهد تا مردم با یک ضربه انگشت محصول خود را بخرند.

موضوع دیگر درباره این دکمه این است که شما حتی نباید یک اکانت بزرگ برای انجام این کار داشته باشید. در حقیقت، حتی اگر شما یک فروشگاه کوچک باشید، هنوز هم امکان فعال کردن تگ خرید محصول برای شما فراهم است.شما همچنین می‌توانید یک پنجره “فروشگاه” در بایو اینستاگرام خود ایجاد کنید. پس از اینکه ۹ پست با دکمه خرید محصولات ایجاد کردید، می‌توانید یک پنجره نمایش ساده ایجاد کنید که همه محصولات شما را نشان می‌دهد.

شما همچنین باید در نظر داشته باشید که اینستاگرام قصد دارد یک سیستم پرداخت بومی را در آینده نیز منتشر کند و به مردم اجازه می‌دهد بدون اینکه از اینستاگرام خارج شوند، خرید خود را انجام دهند. این یک ویژگی قدرتمند است که احتمالا روش خرید آنلاین افراد را تغییر می‌دهد.

بنابراین به طور خلاصه، مزایای دکمه خرید اینستاگرام کاملا واضح است:

  • پروسه خرید آنلاین را کوتاه می‌کند.
  • می‌توانید فروش را مستقیما از اینستاگرام اجرا کنید.
  • می‌توانید ویترینی از محصولات خود در اینستاگرام به نمایش بگذارید و یک فروشگاه اینترنتی آنلاین خارج از اکانت اینستاگرام خود درست کنید.

مسیر الهام گرفتن تا خرید تنها چند ضربه انگشت است! و اگر شما آماده هستید تا شروع کنید، در این مقاله کارهایی است که باید انجام دهید.

چگونه با دکمه خرید اینستاگرام شروع کنیم؟

برای گذاشتن دکمه خرید محصول در اینستاگرام این ۵ مرحله ساده را انجام دهید:

۱- اکانت خود را به اکانت بیزینس یا تجاری تبدیل کنید.

اولین کار: برای این کار باید حساب کاربری تجاری داشته باشید. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری تبدیل اکانت به اکانت بیزینس بسیار مهم است. اگر حساب کاربری شما Business نباشد، نه تنها از تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای رشد حساب کاربری که برای شما مهم و ضروری است، غافل می‌شوید، بلکه فرصت استفاده از دکمه خرید را نیز از دست می‌دهید.

بنابراین، دوباره می‌گویم: حساب کاربری خود را تغییر کاربری به حساب تجاری بدهید.

۲- در کشور مناسب باشید.

بعد از تغییر کاربری اکانت، مطمئن شوید در کشوری هستید که واجد شرایط برای اجرای دکمه خرید است. هنگامی که این ویژگی اینستاگرام در ماه مارس منتشر شد، امکان اجرا تنها محدود به ۹ کشور بود، اما اکنون در حال گسترش به ۴۶ کشور و جهانی شدن است.

۳- اپلیکیشن خود را به روز رسانی کنید.

اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه برنامه اینستاگرام که بر روی گوشی شما نصب شده است را دارید. برای آپدیت کردن اینستاگرام خود به آپدیت به اپ استور یا برای گوشی‌های آیفون به فروشگاه سیب مراجعه کنید.

۴- چیزی برای فروش داشته باشید.

کار بعدی در لیست این است، مطمئن شوید که کسب و کار شما در واقع کالاهای فیزیکی را به فروش می‌رساند که مطابق با توافقنامه بازرگانان و سیاست‌های بازرگانی اینستاگرام است. این کالا می‌تواند لباس، یا آثار هنری یا اساسا هر چیز ملموسی باشد.

۵- یک کاتالوگ برای محصول خود در فیس بوک درست کنید

سپس باید اکانت تجاری خود را به کاتالوگ ساخته شده در فیس بوک متصل کنید. کاتالوگ فیس بوک اساسا فهرستی از تمام محصولات شما است که می‌خواهید به فروش برسید.چند راه برای انجام این کار وجود دارد: از طریق Business Manager فیس‌بوک، پیج فیس‌بوک، یا Shopify یا BigCommerce.
کار خود را پیچیده‌تر نکنید و به سراغ ساده‌ترین گزینه بروید. یک کاتالوگ در پیج فیس‌بوک ایجاد کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید بخش فروشگاه را به پیج فیس بوک بیزینس خود اضافه کنید. برای این که این قابلیت را فعال کنید، باید مطمئن شوید که از قالب درستی در فیس‌بوک استفاده می‌کنید. روند زیر را انجام دهید:

Settings → Edit Page → Template → Shopping Template → Apply Template

تگ خرید اینستاگرام

هنگامی که مطمئن شوید که از قالب خرید استفاده می‌کنید، برگه “Shop” به طور خودکار در صفحه اصلی شما نمایش داده می‌شود. بنابراین به آنجا بروید و بر روی آن برگه کلیک کنید:

تگ خرید اینستاگرام

شما این را می‌بینید:

تگ خرید اینستاگرام

بله این فروشگاه شما است. در حال حاضر خالی است، بنابراین شما باید محصولاتی برای پر کردن آن به آن اضافه کنید. بعدها، شما قادر به ویرایش یا حذف هر محصولی هستید که در حال فروش آن هستید (یا دیگر برنامه‌ای ببرای فروش آن ندارید).

توجه کنید: قبل از اینکه شما شروع به اضافه کردن محصولات کنید، باید فرآیند پرداختی را تنظیم کنید که در آن نشان دهید که مشتریان به چه صورت می‌توانند هزینه را پرداخت کنند، به چه پولی باید پرداخت کنند، و غیره. اگر قبلا هرگز فرآیند پرداختی را تنظیم نکردید یک پنجره پاپ آپ به طور خودکار ظاهر می‌شود. شما باید آن را پر کنید، تیک موافقت با شرایط و ضوابط را بزنید و بعد دکمه next را کلیک کنید.

پس از انجام این کار، می‌توانید شروع به اضافه کردن محصولات به کاتالوگ خود کنید. هر زمان که لازم است می‌توانید این کار را انجام دهید، فقط کافی است بر روی «Add Product» در فروشگاه کلیک کنید. این کار از فرآیند قبلی نیز ساده‌تر است؛ شما احتیاج دارید که تصاویر (یا حتی یک ویدیو اگر می‌خواهید) اضافه کنید، توضیحی درباره محصول بنویسید، محصول را قیمت گذاری کنید و لینکی به صفحه اضافه کنید که مردم بتوانند در آن محصول را خریداری و هزینه را پرداخت کنند.

در صورتی که در فروش ویژه باشید، می‌توانید محصول را تخفیف دهید؛ به سادگی بر روی ادیت محصول کلیک کنید و قیمت جدید آن را وارد کنید. فراموش نکنید با اتمام فروش ویژه دوباره محصول را ویرایش کنید!

همچنین توجه داشته باشید که تخفیف‌ها نه فقط در فروشگاه فیس بوک، بلکه در فروشگاه اصلی شما، Etsy ،Shopify یا هر کدام از سیستم عامل‌هایی که تجارت الکترونیک شما را مدیریت می‌کنند، اعمال شده باشد.

تگ خرید اینستاگرام

در نهایت از موجودی محصول در انبار مطمئن شوید. در صورت عدم موجودی محصول باید اطلاعات آن را در Facebook Business Manager ادیت کنید. هنگامی که محصولی جدید را به فروشگاه اضافه می‌کنید، اگر به Manager → Assets → Catalog بروید باید به طور خودکار در Facebook Business Manager محصول نمایش داده شود.

فراموش نکنید که برای نشان داده شدن محصولات اضافه شده به فروشگاه شما ابتدا باید پروسه تایید محصول را انجام دهید تا محصول بلافاصله در فروشگاه نمایان شود.

۶- صبر کنید تا تایید شود

هنگامی که مراحل ۱ تا ۵ را انجام دادید، حساب کاربری شما برای قرار گرفتن دکمه خرید باید تایید شود. قبل از اینکه بتوانید به ویژگی دکمه خرید دسترسی پیدا کنید، حساب کاربری شما بررسی خواهد شد. این پروسه می‌تواند تا چند ساعت یا چند روز طول بکشد، پس صبور باشید. هنگامی که اکانت شما تأیید شد، در قسمت بالایی پروفایل خود باکسی با نوشته زیر مشاهده خواهید کرد:

تگ خرید اینستاگرام

هنگامی که این اطلاعیه را دریافت کردید، باید آخرین ضربه را برای انجام کار خود بر روی آن بزنید.

به تنظیمات اینستاگرام بروید و Business Settings → Shopping را کلیک کنید. سپس بر روی دکمه continue کلیک کنید. کاتالوگی را که قبلا در فیس‌بوک تنظیم کرده بودید را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه آن کاتالوگ را انتخاب کنید.

تگ خرید اینستاگرام

بله همه چیز تمام شد. حالا شما می‌توانید در ادامه پست‌های خود در اینستاگرام محصولات خود را قابل فروش کنید.

چگونه می‌توان دکمه خرید را در اینستاگرام به پست‌ها اضافه کرد؟

وقتی درباره گذاشتن تگ خرید در پست‌های اینستاگرام صحبت می‌کنیم، دو خبر درباره آن داریم؛ اخبار خوب و اخبار بد. بیایید با خبر خوب شروع کنیم.

خبر خوب این است که شما نیازی به ایجاد پست‌های جدید ندارید تا بتوانید دکمه خرید را برای آنها فعال کنید. برای انجام این کار کافی است به پست‌های قدیمی بروید و بر روی گزینه “ویرایش” کلیک کنید و به محصولی را که دوست داشتید قابل خرید کنید تگ خرید بزنید.

و اما خبر بد این است که شما نمی‌توانید در دیگر حساب‌های کاربری‌تان و محصولات خود را در همان زمان، در یک پست برچسب خرید بزنید. شما باید بین اینکه بخواهید یک پست در آن محصولی فروخته شود یا اینکه فقط به نمایش گذاشته شود یکی را انتخاب کنید.خبر بدی دیگر این است که شما نمی‌توانید پست‌هایی که دکمه خرید را دارند ارتقاء یا تبلیغ کنید.

و در نهایت، در حال حاضر حداقل شما همچنین نمی‌توانید محصولات را در تصاویر پشت سر هم در یک پست تگ خرید بزنید. برای زدن تگ خرید به محصول باید تنها یک پست باشد، با این حال شما می‌توانید دکمه خرید محصول را به چند محصول در یک پست اضافه کنید؛ پس این خبر خوب است. به طور خلاصه، برچسب گذاری خرید محصول در اینستاگرام تقریبا همانند تگ کردن سایر کاربران در پست‌های شما است.

کاری که شما باید انجام دهید این است:

طبق معمول پست گذاشتن در اینستاگرام به سراغ آپلود کردن عکس بروید. پس از اینکه متنی برای عکس نوشتید و مکان جغرافیایی را به آن اضافه کردید، روی Tag Products کلیک کنید. پس از زدن این دکمه عکس برای شما باز می‌شود که در آن شما می‌توانید بر روی یک محصول خاص (به یاد داشته باشید شما می‌توانید چندین محصول در صورت دلخواه برچسب بزنید) که از کاتالوگی که شما از پیش تعیین کردید برچسب خرید بزنید.

تگ خرید اینستاگرام

هنگامی که به محصول مورد نظر کلیک می‌کنید، یک برچسب قیمت به شما نشان داده می‌شود که دقیقا همان محصولی است که روی عکس ضربه زده‌اید. در صورت تمایل می‌توانید با کشیدن تگ خرید محصول جای آن را در اطراف عکس تغییر دهید. در صورتی که بخواهید بر روی چندین محصول در یک پست اینستاگرام تگ خرید را فعال کنید این کار بسیار مفید است زیرا باعث می‌شود در تصویر این تگ‌ها را مرتب کنید.

قبل از انتشار، می‌توانید با کلیک روی «Preview Tagged Products»، پیش نمایش پست را مشاهده کنید. در صورت رضایت از نحوه چینش، روی Publish کلیک کنید و پست خود را منتشر کنید. با این کارر پست‌های شما به طور کامل قابل خرید هستند و دنبال کنندگان شما می‌توانند به طور مستقیم از محصولات شما خریداری کنند که خریدار را به بخش زیر هدایت می‌کند:

چگونه کاربران در اینستاگرام خرید کنند؟

اکنون که دکمه خرید را در اینستاگرام فعال کردید، از خودتان سوال می‌کنید که پروسه خرید در اینستاگرام به چه شکل است؟ تنها یک کلمه برای این سوال است و آن هم این است که این کار بسیار ساده است.

هنگامی که کاربر پست اینستاگرامی را با قالیت خرید مشاهده می‌کند نقاط سفید کوچکی بر روی آیتم های تصویر و یک کیسه خرید در گوشه پایین سمت چپ وجود دارد که نشان می‌دهد این پست دارای محصولی برای خرید است. هنگامی که کاربر روی تصویر ضربه می‌زند، برچسب‌های خرید فورا ظاهر می‌شوند:

تگ خرید اینستاگرام

از اینجا به بعد بسیار آسان است. شما بر روی برچسبی که شما را به خود علاقمند کرده کلیک می‌کنید و اینستاگرام شما را به صفحه محصول هدایت می‌کند (در اینستاگرام) که به نظر می‌رسد مانند یک آگهی نمایش مشخصات عمومی محصول با دکمه خرید در پایین است:

تگ خرید اینستاگرام

اگر شما به پایین صفحه بروید، باید بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد محصولی که روی آن کلیک کرده‌اید پیدا کنید (به همین دلیل لازم است که توضیحاتی درباره محصول خود بنویسید😉). اما همچنین، در پایین صفحه، شما می‌توانید محصولات دیگری که در همان پست (در صورت وجود چندین محصول) تگ خرید زده‌اید را ببینید که می‌توانید روی آن کلیک کنید و محصول را بررسی کنید.

تگ خرید اینستاگرام

دکمه خرید دکمه آبی رنگی است که کاربر روی آن کلیک می‌کند تا به صفحه پرداخت هدایت شود، جایی که محصول در نهایت خریداری می‌شود. هنگامی که محصول به سبد خرید اضافه شد، پول پرداخت و محصول خریداری می‌شود وبعد از انجام این کار چیزی که لازم است انجام دهید این است که روی دکمه کوچک X در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا به اینستاگرام بازگردید. 😇

دکمه خرید در استوری اینستاگرام

اگر بخواهید محصولی در ایسنتاگرام به فروش برسانید شامل استوری نیز می‌شود. امکان اضافه کردن تگ خرید در استوری اینستاگرام از ماه ژوئن ۲۰۱۸ اضافه شد و به سرعت به عنوان یک استراتژی محبوب برای تجارت الکترونیک برندها تبدیل شد تا با آن امکان افزایش فروش و دیده شدن محصولات را حتی اگر فالور بیش از ۱۰ هزار نداشتهب باشید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

تگ خرید اینستاگرام

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، اساسا، تگ خرید محصول به صورت استیکر است که هنگام انتشار استوری بر روی محصول در تصویر قرار می‌گیرد. کاربر بر روی آن برچسب کلیک می‌کند و به صفحه محصول هدایت خواهد شد.

هنگامی که تگ خرید را در اینستاگرام خود فعال کردید، با پیروی از نکات بالا، ساختن ساخت استوری با امکان خرید ساده‌ترین کار است. تمام ان چیزی که شما باید انجام دهید، این است که:

  • محتوایی را برای استوری انتخاب کنید که محصول روی آن نمایش داده شده است.
  • روی آیکون “Stickers” کلیک کنید.
  • استیکر “Product” را انتخاب کنید.
  • محصول مناسب را از کاتالوگ محصول انتخاب کنید (زمانی که امکان خرید را در حساب کاربری خود فعال کنید به صورت خودکار ظاهر می‌شود).

تگ خرید اینستاگرام

نتیجه‌گیری

خب این تمام آن چیزی بود که درباره تگ خرید اینستاگرام باید می‌دانستید. آیا آسان نیست؟

این ویژگی جدید برای تعداد بالای حساب‌های کاربری تجاری یا بیزینس یک تغییر واقعی است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا فروش بیشتری داشته باشند و علاقمندی کاربران خود را به خرید تبدیل کنند.

آیا امکان خرید را در اینستاگرام خود فعال کردید؟ درباره بازخورد آن ما را آگاه کنید.

منبع: iconosquare


مقالات بیشتر:

ساخت زندگی تقلبی در اینستاگرام

چگونه از ترلو مانند یک شخص حرفه‌ای استفاده کنیم؟

راه‌هایی برای متوقف کردن استفاده مداوم از فضای مجازی

بهترین راه برای ساخت یک رمز عبور قوی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.