۱۰ کاری که انجام آنها قبل از ساعت ۹ صبح روزتان را بهتر می‌کند

بعضی از مردم از صبح‌ ترس دارند و برخی دیگر از آن لذت می‌برند. مهم نیست که از کدام دسته هستید، اما می‌توان گفت که هنوز شانس خوبی وجود دارد که بتوانید جریان عادی هر روز صبح خود را بهتر کنید.

دفعه بعد که بیدار شدید، چند مورد از این ۱۰ را امتحان کنید. اکثر آنها تنها چند دقیقه طول می‌کشد اما به شما کمک می‌کنند که برای طول روزتان آماده‌تر آرام‌تر و مهیا برای آنچه در انتظارتان است باشید. همراه وینوک باشید تا با این کارها آشنا شوید.

۱- پیاده روی

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

 طبق گفته بنیاد ملی خواب آمریکا، بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، بدن شما را مجبور می‌کند تا ریتم شبانه روزانه خود را برای یک روز جدید مجددا تنظیم کند، و همین موضوع باعث لفزلیش انرژیتان می‌شود.

علاوه بر این، شواهد دال بر این است که پیاده روی شما را سالم نگه می‌دارد. یک مطالعه بر روی حدود ۷۲۰۰۰ زن نشان می‌دهد که سه ساعت پیاده روی در هفته خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را حدود ۳۵ درصد کاهش می‌دهد.

بهترین قسمت این موضوع این است که پیاده روی کاملا رایگان است و فقط نیاز به یک جفت کفش دارد.

۲- مرتب کردن رختخواب

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

لازم نیست حتما در صبح کار طاقت فرسا انجام دهید تا از خود رضایت داشته باشید. نویسنده پرفروشترین کتاب و دریاسالار چهار ستاره ویلیام مکروان پیشنهاد ساده‌تری می‌دهد: مرتب کردن رختخواب.

او در مصاحبه‌ای با Business Insider در ماه آوریل گفت: “این فقط در مورد نوع کشیدن ملحفه روی بالش نیست.” “تنها کافی است این کار را به درستی انجام دهید و با راه رفتن از کنارش بگویید خوبه، خوب به نظر می‌آید خوب است من […] به انجام دادن این کار کوچک افتخار می‌کنم. ” او گفت: “به نظر من این همان چیزی است که بقیه روز را درست می‌کند.” “این کار یک ساعت طول نمی‌کشد، اما با همین کار کوچک احساس رضایت را در خود حس می‌کنید.”

۳- نوشیدن آب

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

با دم و بازدم و عرق کردن دو چیزی که در هنگام خواب برای ما اتفاق می‌افتد مقدار زیادی مایعات از دست می‌دهیم. از دست دادن مایعات بدن می‌تواند منجر به کمبود آب در بدن شود، که موجب سرگیجه، ضعف و یا در موارد جدی‌تر سراسیمگی شود. با این حال نمی‌توانید روز را ادامه دهید.

خوردن یک لیوان بزرگ آب در صبح هیدراته ماندن بدن را تضمین می‌کند و ذهن شما را برای آنچه در طول روز پیش رویتان است هوشیار نگه می‌دارد. پس برای هیدراته ماندن در تمام طول روز کافی است هر روز صبح آب را بنوشید.

۴- خواندن کتاب

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خواندن ممکن است باعث کاهش استرس و افزایش انتقال تفکر شود، خصوصیتی که برای تعاملات  با دوستان، خانواده و همکاران در طول روز بسیار مهم است.

گذشته از دانشی که بدست می‌آورید، خواندن کتاب باعث می‌شود به خوبی و همراه با آرامش روز را شروع کنید تا بعد از آن آرام به سراغ کارهای روزمره و وظایف خود بروید. برای این مطالعه ارزش دارد که بسیاری از موفق ترین افراد جهان از عادت خواندن خود می‌گویند. طبق گفته Business Insider بیل گیتس در هفته یک کتاب می‌خواند.

۵- نوشتن سه چیز خوب

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

تمرین نوشتن “سه چیز خوب” ساده است. یک روز سه چیزی که برای شما در آن روز خوب بوده است را بنویسید و توضیح دهید که چرا خوب بوده است.

این کار تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، و می‌تواند تاثیر فراوانی داشته باشد. روانشناسانی که این تمیرن را توسعه دادند، دریافتند که انجام این تمرین آن فقط یک هفته می تواند باعث کاهش علائم افسردگی و افزایش شادی در شش ماه آینده شود.

بعضی افراد این تمرین را در شب انجام می‌دهند، اما شما می‌توانید آن را در صبح به عنوان راهی برای تفکر به روز قبل انجام دهید. این کار ممکن است دورنمای خوبی از آنچه پیش رو دارد، به شما نشان دهد.

۶- دریافت مقداری کافئین

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

 بله، شما می‌دانید که کافئین می تواند شما را بیشتر سرحال نگه دارد و یا اگر شما معتاد کافئین هستید، می‌دانید که برای انجام فعالیت‌های اساسی مصرف کافئین لازم است. اما آیا می‌دانستید که اثرا کافئین در طول روز ادامه دارد؟ تقریبا ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد تا نیمی از کافئین مصرف شده از بین برود.

فقط حواستان باشد که بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف نکنید. این همان قانون صحیح مصرف نوشیدنی است.

۷- انجام کارهای کوچک که در تمام طول روز از آن هراس دارید

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

هیچ دلیل علمی پشت این مورد وجود ندارد، اما آسان است امتحان کنید که ببینید چگونه کار می‌کند. تصور کنید که به خانه آمدید. با آشپزخانه‌ای تمیز و یا اتاق خواب با تمام لباس‌هایی که تاشو در کشو هستند و در کمد آویزان شدند مواجه می‌شوید. این کار سبب داشتن شبی آرام می‌شود.

۸- پاک کردن ذهن

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

بسیاری از کارهای سلامتی از طرف علم جامع حمایت نمی‌شود، اما مراقبه یا مدیتیشن می‌شود. دلایل بسیاری نشان می‌دهد که مزایای مراقبه واقعی و فراوان است. مطالعات نشان داده‌اند که مراقبه می‌تواند تمرکز را بهبود بخشد، احساس اضطراب و فشار خون را کاهش دهد. افرادی که در مدیتیشن فعال هستند احساس خستگی در آنها کمتر است و کمتر به بیماری مبتلا می‌شوند.

آیا می خواهید آن را امتحان کنید؟ یکی از برنامه‌های محبوب و توصیه شده توسط دکترها Headspace نامیده می‌شود. این برنامه شما را با ابتدایی‌ترین مبانی مراقبه آشنا می‌کند، بنابراین شما مجبور نیستید تنها و بی اطلاع آن را امتحان کنید.

۹- اهداف و برنامه خود را برای هر روز مشخص کنید

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

روانشناس Travis Bradberry به جای بررسی دقیق برنامه‌هایتان در روز، توصیه می‌کنند که لیستی فوق العاده از اهدافی را که می خواهید انجام دهید، درست کنید. فقط آنها بیان می‌کنند که به هیچ عنوان در این لیست عنوان نکنید که قصد دارید کار را تمام کنید تنها کافی است بنویسید که چطور می‌خواهید آن کارها انجام دهید و چه مدت طول می‌کشند.

او یک بار در LinkedIn خود نوشت.”هنگامی که روزتان را با دقت بیشتری برنامه ریزی می‌کنید، شانس موفقیت شما در طول روز روند صعودی دارد و احتمال موفقیت بیشتر است”.

اما اطمینان حاصل کنید که اهداف تعیین شده واقعی هستند. در غیر این صورت، زمانی که آنها را تکمیل نکنید، فقط احساس افسردگی خواهید گرفت. همچنین، سعی کنید سخت‌ترین اهداف را در اوایل روز انجام دهید.

برادبری عنوان می‌کند: “هنگامی که شما در اوایل روز وظایف دشوار را انجام می‌دهید، انرژی مثبت و احساس موفقیت را در بقیه روز با خود به همراه خواهید داشت.”

۱۰- با کسی که دوستش دارید صحبت کنید

10 کاری که انجام آنها قبل از ساعت 9 صبح روزتان را بهتر می‌کند

احساس خوبی که پس از چت با کسی که دوستش دارید به دست می‌آورید نه تنها یک راه خوب برای شروع روز نیست بلکه این کار واقعا برای جسم شما خوب است.

شواهد علمی نشان می‌دهد که تعامل اجتماعی برای سلامتی ما بسیار مهم است. با توجه به بررسی مطالعات موجود در سال ۲۰۱۰، افرادی که ارتباطات اجتماعی بیشتری دارند، طولانی تر از کسانی هستند که تنها هستند. علاوه بر این، افرادی که تنها هستند بیشتر احتمال دارد استرس بیشتری داشته باشند.

چند دقیقه وقت برای صحبت کردن با همسر، هم اتاقی، دوست یا یکی از اعضای خانواده که با شما زندگی نمی کند بگذارید.

منبع: thisisinsider

عضویت در خبرنامه وینوک
عضویت در خبرنامه وینوک
در خبرنامه وینوک عضو شوید بهترین مطالب را هر هفته در ایمیل خود بخوانید
میتونید هر لحظه که خواستید عضویت خود را غیر فعال کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.