۷ غذایی که هرگز نباید از غرفه های خوراکی ساحلی خرید

در تابستان معمول است که وقت تان را در  ساحل بگذرانید – اما اگر می خواهید لباس شنای تان برای شما تنگ نشود، از خوردن این غذاها در غرفه های خوراکی ساحلی اجتناب کنید (علاوه بر این، ما گزینه‌های دیگری را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد!).

چیزبرگرها

غذاهایی که نباید در ساحل خرید

چیز برگر دارای یک لایه پنیر فرآوری شده است که بیشتر برای افزودن غلظت و حجم به کار می‌رود و پر از مواد افزودنی است تا یک پنیر واقعی. به جای آن، یک برگر سفارش دهید، و با این کار می‌توانید از مصرف ۱۰۰ کالری و ۴۵۰ میلی گرم سدیم پرهیز کنید، و در عین حال، مقدار زیادی پروتئین را از خوردن گوشت چرخ شده به دست می آورید. برای مواد افزودنی روی گوشت، از فروشنده بخواهید تا برایتان سبزیجاتی مانند کاهو و گوجه بگذارد و از افزودن چاشنی‌های مایونزی که باعث افزایش چربی و سدیم شده و ارزش غذایی کمی دارند، بپرهیزید.

پیتزای یک نفره

غذاهایی که نباید در ساحل خرید

پیتزاهای یک نفره اغلب برای بیش از یک نفر کافی هستند: یک پیتزای یک نفره  ۶ اینچی می‌تواند به شما ۱۵۰ کالری رسانده و مقدار کامل سدیم روزانه و ۱۱ گرم چربی اشباع‌ شده را فراهم کند. از سوی دیگر، یک قطعه پیتزای پنیر نیمی از این مقدار کالری، سدیم و چربی را دارد. سعی کنید تا قطعات مجزای پیتزای پنیر یا سبزیجات را به اندازه دلخواهتان سفارش دهید.

ناچوس

غذاهایی که نباید در ساحل خرید

غرفه‌های خوراکی ناچوس به غذاها سس پنیر فرآوری شده ناچوس را اضافه می‌کنند که پر از سدیم و چربی اشباع شده است، اما از لحاظ پروتئینی یا فیبری غنی نیست. شما با خوردن این نوع غذا، تقریبا ۵۰۰ کالری، بیش از ۱۰۰ گرم کربوهیدرات، و ۶۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می‌کنید. از آنها بپرسید که آیا یک بسته یک نفره چیپس گندم دارند یا خیر (مانند طعم پنیری سان چیپس)؛ با این کار، میل شما به خوردن چیپس پنیری نمکی با حدود ۲۰۰ کالری برطرف می‌شود.

چیپس سیب زمینی

غذاهایی که نباید در ساحل خرید

چیپس سیب زمینی روغنی پر از کالری بوده و مقدار زیادی سدیم و چربی دارد. با خوردن ذرت بوداده، شما می توانید بیشتر بخورید، فیبر بیشتری جذب بدنتان شده، و گرسنگی تان رفع خواهد شد – ذرت بوداده همان مقدار کالری چیپس را دارد (حدود ۱۶۰ کالری). یک بسته ذرت بو داده بدون کره سفارش دهید تا وعده غذایی سبکی داشته باشید، یا یک بسته ذرت بو داده سفید پنیری بخرید.

فیله مرغ سوخاری

غذاهایی که نباید در ساحل خرید

فیله مرغ سوخاری یکی از موارد اصلی منوهای غرفه های خوراکی است، اما به دلیل پرورش مرغ و روغن پزی عمیق، آنها پر از چربی و کربوهیدرات فرآوری شده هستند. به جای این نوع غذا، یک ساندویچ مرغ گریل شده سفارش دهید تا یک غذای پر از پروتئین با مقدار کمتری روغن و کالری را مصرف کنید. از فروشنده بپرسید که آیا امکان سفارش ساندویچ با نان گرد گندم یا لفاف کاهو وجود دارد یا خیر.

چیلی داگ پنیری

غذاهایی که نباید در ساحل خرید

این نوع هات داگ دارای مقدار زیادی پنیر و گرد فلفل فرآوری شده است. همچنین، مواد افزودنی که احتمال ریسک سرطان را افزایش داده و در اکثر گوشت های فرآوری شده وجود دارند، در این نوع از هات داگ استفاده می‌شوند. چنین ترکیبی یک فاجعه خوراکی است. سفارش یک هات داگ ساده از میزان مواد نگهدارنده نمی‌کاهد، اما تقریباٌ از ۱۵۰ کالری و ۶ گرم چربی کم می‌کند.

اسلاشی یا برف و شیره

غذاهایی که نباید در ساحل خرید

تابستان تنها زمانی است که خوردن آب شکردار یخ زده خوشمزه است، اما سعی کنید که در برابر این وسوسه مقاومت کنید. با داشتن ۱۱۰ کالری و ۲۷ گرم شکر افزودنی، این نوع دسرها باعث افزایش ناگهانی انرژی شده که پس از آن میزان شکر خونتان پایین خواهد آمد – و چنین چیزی باعث می شود که میل به مصرف کالری نیز بیشتر شود. به جای آن، بستنی یخی میوه ای سفارش داده یا شهد یا عصاره ای را به اسلاش خود اضافه کنید.


مقالات بیشتر:

۷ ترکیب غذایی محبوب که برای سلامت مضر است

اشتباهات خطرناک پخت و پز که شاید انجامشان دهید

اسراری که صنعت غذا نمی‌خواهد از آنها باخبر شوید

غذایی خوشمزه در کافه کباب هیوا

چیزهایی که هرگز نباید در رستوران سفارش دهید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.