لاغری سریع: ۱۰ راهکار برای سریعتر لاغر شدن

بسیاری از ما در مسئله کاهش وزن دچار مشکل هستیم، چرا که رژیم‌های خسته کننده و فعالیت‌های ورزشی طاقت فرسایی را می‌طلبد. می‌توان گفت حتی افرادی که می‌خواهند از راه ورزش وزن کم کنند، باز در مسئله ی خورد و خوراک به مشکل برخواهند خورد. اما کاهش وزن همیشه نباید انقدر سخت باشد؛

شما می‌توانید با رعایت یک سری عادت سالم و بی‌قید و شرط، به تدریج وزن خود را کاهش دهید. ما در این مقاله ۱۰ مورد از عادت‌های لاغری سریع را برایتان ذکر کرده‌ایم تا با رعایت آن‌ها، رژیم شادتر و جالب‌تری را تجربه کنید. همراه وینوک باشید.

۱- یک برنامه سالم برای آب خوردن تنظیم کنید

برای شاداب ماندن جسم، وجود برنامه‌ای سالم و منظم برای آب خوردن ضروری است. صبح، دولیوان آب به همراه لیمو، به بیدار کردن بدن، آبرسانی به معده و سرعت بخشیدن به متابولیسم جسم کمک می‌کند.

ظهر، یک لیوان آب قبل از ناهار بنوشید تا از پرخوری جلوگیری کرده و به هضم غذایی که خواهید خورد کمک کنید. هنگام شام یا پس از آن نیز آشامیدن آب لازم است تا باعث حرکت غذا درون دستگاه گوارش و همچنین احساس سبکی شود. در هنگام تشنگی به هیچ عنوان آب را با نوشیدنی دیگری عوض نکنید. نوشیدن آب میوه‌های قندی یا نوشیدنی‌های دیگر تشنگی را برطرف نمی کنند و در ابتلا به چاقی تاثیرگذار هستند.

این نوع نوشیدنی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و آب را با برنامه‌ای منظم در روز بنوشید. آب تنها خوراکی است که هیچگونه کالری یا کربوهیدراتی در آن وجود ندارد. نوشیدن آب بیشتر هم جلوی اشتها را می‌گیرد و هم سوخت و ساز را بیشتر می‌کند.

برای لاغری و انجام سوخت و ساز درست بدن احتیاج است که مقدار زیادی آب مصرف کنید. برای تامین میزان لازم آب در بدن غیر از مصرف به اندازه آب در روز می توانید از غذاهاو خوراکی‌هایی استفاده کنید که میزان زیادی آب دارند.

میوه‌ها و سبزیجات مانند خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس از میزان زیادی آب برخوردار هستند. خوردن  اینگونه سبزیجات و میوه‌ها همچنین باعث سیری نیز می‌شوند و از پرخوری جلوگیری می‌کنند.

۲- قبل از هر وعده غذایی یک سیب سبز یا موز را بو کنید

شاید به نظر شما این کار بیهوده باشد، اما بو کردن میوه‌هایی مانند سیب و موز از شدت گرسنگی شما کاسته و کمک می‌کند که غذای کمتری بخورید. پس این نصیحت را جدی بگیرید و بروید چند عدد سیب بخرید!

اما این میوه‌ها را در رژیم غذای خود قرار دهید. کارشناسان تغذیه‌ای خوردن میوه را به عنوان وعده غذایی و یا میان وعده بسیار توصیه کردند. خوردن میوه باعث کاهش وزن و افزایش متابولیسم می‌شود و هیچ ضرری برای بدن ندارد.

برای لاغری سریع میوه را به عنوان میان وعده مصرف کنید که هم جلوی اشتها را برای وعده غذایی اصلی می‌گیرد و هم نقش سم زدا در بدن را ایفا می‌کند.

۳- پس از شام، یک شمع با رایحه وانیل روشن کنید

معمولا وانیل در کیک، پن کیک‌ها ، دسرها و… استفاده می‌شود و به نحوی به خوردن ربط دارد. اما تحقیقات نشان می‌دهد رایحه وانیل در کاهش وزن بسیار موثر است. این رایحه واکنش‌های شیمیایی مغز را به گونه‌ای تحریک می‌کند تا انسان کمتر احساس گشنگی نماید.

بوییدن این رایحه فرمان سیری را به مغز می‌دهد. در بسیاری از مواقع افرادی که کار شیرینی پزی انجام می‌دهند به دلیل بوییدن بیش از حد وانیل احساس سیری دائمی دارند و همین امر باعث می‌شود که کمتر سراغ پرخوری بروند.

۴- از غذای خود عکس بگیرید

لاغری سریع

وقتی از بالا به غذای خود نگاه می‌کنید تا بهترین زاویه برای عکس گرفتن را انتخاب کنید، ناخودآگاه تمام جزئیات غذایی که خواهید خورد به چشم‌تان خواهد آمد. این یک اتفاق بسیار خوب است، چرا که باعث می‌شود یک لحظه در آنچه رو به روی شماست تامل کنید.

ممکن است متوجه شوید که مقداری کربوهیدرات اضافه در ظرف‌تان وجود دارد یا بخواهید این خوراکی را با خوراکی سالم‌تری جایگزین کنید.

۵- از ظرف‌های آبی رنگ استفاده کنید

لاغری سریع

اگر از کاغذ دیواری آبی برای آشپزخانه استفاده کنید یا ظرف‌های آبی رنگ را برای غذا خوردن انتخاب کنید، وزن‌تان سریع‌تر کاهش می‌یابد. براساس تحقیقات انجام شده رنگ آبی اشتها را کم می‌کند و باعث می‌شود کمتر احساس گشنگی کنید.

انتخاب رنگ‌ها همانطور که روانشناسی رنگ‌ها نیز درباره آنها گفته شده بسیار در روند زندگی موثرند. در غذا خوردن نیز دیدن رنگ‌های شاد بر روی میز غذا به عنوان بشقاب و لیوان باعث تحریک اشتها و پرخوری می‌شود.

بنابراین این روانشناسی رنگ‌ها را جدی بگیرید و سعی کنید برای لاغری سریع هنگام غذا خوردن از رنگ‌های سرد و خنثی استفاده کنید.

۶- برای صبحانه تخم مرغ و برای ناهار غذاهای تند مصرف کنید

لاغری سریع

امروزه ثابت شده که مصرف تخم مرغ به عنوان صبحانه، به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

اگر علاوه بر آن، هرچند وقت یک بار، یک ناهار تند بخورید، متابولیسم بدن شما سریع‌تر شده و به شما کمک می‌کند تا زودتر به وزن دلخواه خود برسید.

نوشیدن قهوه و چای سبز از خوارکی‌هایی هستند که بسیار زیاد در لاغری سریع موثر هستند. چای سبز حاوی اپی گالوکتشین گالات است که این ماده به عنوان یک چربی سوز عالی عمل می کند و متابولیسم بدن را بالا می‌برد.

همچنین درباره قهوه سبز نیز گفته شده است که کافئین موجود در قهوه سبز نیز باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می‌آورد. همچنین گفته می‌شود قهوه سبز ماده‌ای به نام کلروژنیک اسید دارد که جذب هیردو کربن را کاهش می‌دهد.

بهتر است در مصرف قهوه خیلی زیاده‌روی نکنید و برای بهتر نتیجه گرفتن قهوه سبز را قبل از وعده غذایی بخورید.

۷- به چالش‌هایی فکر کنید که شما را به فعالیت وادارند

حتما دوست دارید کاری کنید که رژیم و ورزش برایتان راحت‌تر و شادتر جلوه کنند. برای این کار شما باید خود را به چالش‌های مختلف دعوت کنید.

به طور مثال به ازای هر سیب زمینی که می‌خورید ۱۰ حرکت شنا انجام دهید؛ یا پس از خوردن هر نوع شیرینی ۵ بار از پله‌های خانه بالا و پایین بروید. اگر از ورزش کردن لذت ببرید دیگر حتی متوجه کالری سوزاندن هم نخواهید شد.

اگر می‌خواهید در روز بالاترین میزان متابولیسم را داشته باشید ورزش را در روز چند بار انجام دهید و به یک بار اکتفا نکنید و تمرینات ورزشی را در بخش‌های کوچکتر و چند بار در روز انجام دهید. این کار باعث می‌شود که کالری سوزی در بدن شما به طور مدام صورت بگیرد و سریع‌تر لاغر شوید.

به هیچ عنوان نمی‌توان از فواید ورزش در لاغری سریع چشم پوشی کرد. تمرینات ورزشی همیشه در فرآیند لاغری بسیار تاثیرگذار هستند.

هنگام غروب با انجام تمرینات ورزشی می‌توانید تاثیر ورزش را بیشتر ببینید. در هنگام ساعت‌های پایانی روز سوخت‌وساز بدن کندتر می‌شود و انجام تمرینات ورزشی باعث افزایش سرعت سوخت‌وساز بدن می‌شود. تاثیر دیگر ورزش در لاغری بالا نگه داشتن انرژی و دوری از استرس است که این موضوع باعث می‌شود که کمتر به پرخوری و زیاده‌روی در خورد و خوارک فکر کنید.

۸- در یک اتاق سرد بخوابید

لاغری سریع

بله! شما با خوابیدن هم می‌توانید وزن کم کنید و لاغر شوید! این کار بسیار ساده است. نکته اینجاست که اگر سرما شما را احاطه کند، بدنتان گرمای بیشتری تولید خواهد کرد تا دمای جسم‌تان پایین‌تر نرود، به این ترتیب شما کالری‌های بیشتری می‌سوزانید. پس سعی کنید هرچند وقت یک بار در اتاقی سرد به خواب بروید.

توصیه می‌شود که دمای اتاق برای خواب چیزی در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد باشد تا بدن سوخت و ساز بیشتری برای گرم کردن خود داشته باشد. عنصری به نام چربی بژ است که وظیفه تنظیم حرارت بدن را برعهده دارند و همین عنصر با وجود دمای سرد در اتاق فعال‌تر می‌شود.

هچنین درباره خواب این نکته را باید اضافه کرد که خواب کمتر یا بیشتر از ۸ ساعت تاثیر فراوانی در افزایش وزن دارد. بنابراین با خواب به اندازه سعی کنید تا سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید.

۹- غذا را آهسته و تا آخر بجوید

لاغری سریع

ثابت شده که اگر مدت زمان غذا خوردن خود را افزایش دهید، به طوری که آهسته و با تامل بیشتری غذا را بجوید، راحت‌تر وزن کم خواهید کرد. دلیل اصلی این امر، این است که آهسته غذا خوردن باعث می‌شود سریع‌تر سیر شوید و با مقدار غذای کمتری بتوانید گرسنگی خود را رفع کنید.

مدت زمان ایده‌آل برای صرف هر وعده غذایی، حدود ۲۰ دقیقه می‌باشد. پس از این به بعد با صبر و حوصله بیشتری غذا را میل کرده و از هر لقمه نهایت لذت را ببرید.

مطالعات نشان داده است که زیاد جویدن غذا و آهسته غذا خوردن باعث می‌شود تا کالری کمتری مصرف کنید و دچار چاقی نشوید. با این کار به معده‌ی خود اجازه می‌دهید تا عمل هضم را به درستی انجام دهد و به اندازه کافی بخورید زیرا خیلی سریع‌تر سیر می‌شوید.

بنابراین می‌توان گفت که افزایش تعداد دفعات جویدن قبل از بلع در کاهش وزن و زود سیر شدن کمک می‌کند.

۱۰- خوردن مقدار زیادی فیبر

لاغری سریع

رژیم غذایی فیبر موجود در کربوهیدرات‌های گیاهی است که بر خلاف شکر و نشاسته در روده کوچک هضم نمی‌شوند. استفاده از مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد، که به طور بالقوه باعث کاهش وزن می‌شود.

مواد غذایی غنی از فیبر عبارتند از:

  • تمام غلات صبحانه، پاستا گندم، نان جو، جو دو سر، جو و چاودار
  • میوه و سبزیجات
  • آجیل و دانه‌ها

یکی از منابع خوب فیبر سبوس است که به طرز شگفت آوری سیری می‌آورد و باعث بهبود گوارش می‌شود. سعی کنید در رژیم غذایی خود خوراکی‌های دارای فیبر را قرار دهید تا وزن شما سریع‌تر کاهش یابد وسریع‌تر لاغر شوید! غذاهای دارای فیبر خاصیت چربی سوزی و همچنین درمانی برای کاهش کلسترول دارند. 

عوارض جبران ناپذیر برخی از رژیم‌های لاغری سریع

با افزایش تب لاغری در طی دوران مختلف برای کاهش وزن مردم دست به کارهای دیوانه‌وار و عجیبی می‌زدند. اما باید توجه کرد که تمام این رژیم‌های دیوانه‌وار نه تنها فایده‌ای در کاهش وزن ندارند بلکه ضرر فراوانی برای بدن و سلامت آن دارند و باعث می‌شوند که بدن مواد مغذی لازم را دریافت نکند.
قبل از لاغر شدن باید بدانیم کهاول از هر چیز دیگری سلامتی مهم است و روشی را برای لاغری باید انتخاب کرد که ضرری به بدن و سلامت آن نزند.

اگر پیشنهادات دیگری در مورد کاهش سریع وزن دارید، لطفا آنها را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع brightside
عضویت در خبرنامه وینوک
عضویت در خبرنامه وینوک
در خبرنامه وینوک عضو شوید بهترین مطالب را هر هفته در ایمیل خود بخوانید
میتونید هر لحظه که خواستید عضویت خود را غیر فعال کنید
۲۰ دیدگاه
  1. مهدیس رضایی

    واقعا مقاله مفیدی بود. ای کاش میشد بدون ورزش هم لاغر شد. خیلی وقت کم دارم واسه ورزش

    1. مسعود حسینی

      من وقت دارم….پشتکار ندارم اصن..خستم… :)))

  2. پریسا

    چطوریه بعضی ها هرچی میخورن چاق نمیشن!….واقعا به این ادما حسرت میخورم
    من برای خوردن یک ابمعدنی باید سه روز ورزش کنم تا اب کنم!!!!!

    1. شهرام

      با عکس گرفتن از غذا لاغر میشیم؟
      چه مسخره برا من ک اصلا اینطوری نیست
      تازه جزئیات اش رو هم ببینم بیشتر گشته تر میشم و هوس ام بیشتر میشه

    2. شراره

      دقیقا منم همیشه با حسرت به این آدما نگاه میکنم. من حتی شاید یک دوم اونا هم خوراک ندارم ولی کافیه دو قاشق برنج بخورم سریع وزن میره بابا…

  3. هوشنگ بهرامی

    با سیب بو کردن ادم لاغر نمیشه فقط باید ورزش کرد
    برنج هم نخورد

  4. مرتضی کاظمی

    سریع ترین راه برای لاغری عمل عه …ولاغیر!

    1. Hossein

      منتهی به شرط اینکه از جون ات سسر شده باشی

  5. حمید

    والا ما نمی دونیم چی کار کنیم دیگه. بعضی‌ها میگن خوردن آب هم باعث چاقی میشه…

  6. مریم شفیعی

    چاق شدن اصلا به خودن و نخوردن نیست. بستگی داره به نوع ساختار بدن من خودم خیلی ها رو میشناسم که سه برابر یه آدم نرمال غذا میخورن ولی بدنشون کاملا رو فرم تازه ورزش هم نمیکنن

    1. پریناز

      به کارکرد تیروئید هم ربط داره

  7. دکتر حسینی

    مقاله بسیار جامع و کاملی بود. دکتر حسینی هستم متخصص تغذیه و این نکته رو درباره لاغری اضافه کنم که خیلی از ما متوجه نمی‌شویم که آخر هفته‌ها پرخورتر می‌شویم. برای مقابله با پرخوری آخر هفته به وعده‌هایی که میل می‌کنید توجه کنید. هر روز و یا چهارشنبه و شنبه خودتان را وزن کنید و از پرخوری بپرهیزید. محققان معتقدند مردم آخر هفته‌ها بسیار پرخور می‌شوند و به ویژه غذاهای چرب زیادی مصرف می‌کنند. کالری‌ها دریافتی آخر هفته کاهش وزن و لاغری را به تأخیر می‌اندازد. پس به بهانه‌ی اینکه یک شب که هزار شب نمی‌شود پرخوری نکنید.

    1. محسن کاظمی

      دکتر چطوری هست که بعضی ها آب میخورن چاق میشن ولی بعضی ها اگر هر روز کله پاچه هم بخورن تکون نمیخورن؟!

  8. رزا

    والا من به آب چیزا اعتقاد ندارم همه این چیزا ارثی یه سری اینقدر میخورن هیچی نمیشن ولی ما با دیدن یه آبمیوه چنان وزن اضافه میکنیم

  9. مصطفی

    ینی الان موز بو کنیم سریعتر لاغر میشیم ؟
    لاغر شدن انقدر راحت شده ینی؟

  10. رویا

    میشه یه مقاله هم در رابطه با چاق شدن و اضافه کردن وزن داشته باشید.

  11. رها

    من که دیگه خسته شدم اصلا نمیشه لاغر کرد همش دارم از خوراک میزنم ورزش میکنم و خیلی کارای دیگه ولی هیچ اتفاقی نمیفته.

  12. پری رضایی

    سلام.به نظر من اگه کسی بخواد سریع لاغر بشه باید کربوهیدرات نخوره یعنی ماکارونی، سیب زمینی آپز شده، سینه مرغ و موز امثال اینا به نظرم خوردن آب کرفس با هویچ هر روز صبح با خوردن سبزیجات و میوه بیشتر در وعده‌های نهار و شام برای چربی سوزی و سم زدایی میتونه بهترین گزینه باشه

  13. فریبا.م

    آیا این کارها رو میشه برای دوران بارداری و جلوگیری از چاقی بارداری انجام داد؟

  14. شیما.د

    اینا به نظر من هیچ کدوم فایده نداره لاغری حتما باید زیر نظر دکتر انجام بشه و اصولی بره جلو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.