۷ عادت خواب که می‌تواند به ما در کاهش وزن کمک کند

در طول شب بدن شما بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری می‌سوزاند! این میزان تقریباً برابر با مقدار انرژی است که شما در مدت زمان یک ساعت مصرف می‌کنید. کارشناسان ادعا می‌کنند خواب با کیفیت می‌تواند درست مانند تمرینات بدنی در کاهش وزن نقش داشته باشد.

اگر می‌خواهید آن را عملی کنید، مهم این است که عادات خواب خاصی را رعایت کنید که می‌توانند متابولیسم بدن شما را در خواب افزایش دهند و موجب لاغری شود.

در این مقاله ما کنجکاو شدیم تا بدانیم این عادات خواب چه هستند. در اینجا نکاتی وجود دارد که اگر می‌خواهید با کم‌ترین تلاش وزن خود را کاهش دهید، ممکن است مفید باشد. همراه وینوک باشید.

۱- فضای خواب را خنک کنید

عادات خواب

متخصصان توصیه می‌کنند دمای اتاق خواب خود را در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد (۶۴.۴ درجه فارنهایت) در شب نگه دارید تا سوخت و ساز بدن شما افزایش یابد. مطالعات نشان داده‌اند که محیط خنک‌تر سلول‌های چربی بژ، که وظیفه تنظیم حرارت بدن را برعهده دارند را، فعال می‌کند.

وقتی در یک اتاق سرد می‌خوابید یا با لباس کم‌تر می‌خوابید، بدن شما برای حفظ گرما شروع به سوزاندن انرژی بیشتری می‌کند. به همین دلیل است که شما ممکن است صبح خود را لاغر وکم وزن‌تر حس کنید.

۲- مقداری آب انگور بنوشید

عادات خواب

آب انگور به لطف ماده خاصی به نام رسوراترول به سوزاندن کالری کمک می‌کند. این ماده چربی سفید بد را به چربی بژ تبدیل می‌کند. هنگام خواب، بدن از چربی بژ برای گرم نگه داشتن شما استفاده می‌کند.

بنابراین، در عادات خواب خود نوشیدن یک فنجان آب انگور قبل از رفتن به رختخواب قرار دهید که به شما کمک می‌کند تا به جای ذخیره آن، از چربی اضافی خلاص شوید. برای جلوگیری از مصرف قند مضر، به دنبال آب میوه‌های تازه و طبیعی بروید.

۳- در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و بیدار شوید

عادات خواب

طبق گفته مطالعات، برنامه نامنظم خواب و خواب بیش از حد با افزایش وزن بیش از حد مرتبط است. به طور معمول این هورمون ملاتونین است که به ما می‌گوید باید کی به رختخواب برویم. همچنین رسیدن به ساعت خواب مناسب خواب سلول‌های چربی بژ که به سوزاندن کالری کمک می‌کنند، را فعال می‌کند.

اگر رژیم شما نامتناسب باشد، در تولید ملاتونین دخالت می‌کنید و خود را از خواب با کیفیت محروم می‌کنید؛ یعنی در واقع باید گفت که غذا و کیفیت خواب با هم در ارتباط هستند. در نتیجه، ممکن است صبح احساس خستگی کنید و از تنقلات با کالری بالا برای افزایش انرژی خود میل کنید. اگر می‌خواهید از این امر جلوگیری کنید، هر روز در یک زمان مشخص به رختخواب بروید و در یک ساعت مشخص بیدار شوید.

۴- وسایل الکترونیکی خود را در شب پنهان کنید

عادات خواب

داشتن روتین ناپایدار تنها چیزی نیست که تولید ملاتونین را مختل می‌کند. نور زیاد وسایل الکترونیکی ما دلیل دیگری است که نمی‌توانیم به درستی بخوابیم و دلیلی برای ابتلا به چاقی است. ثابت شده است که نور آبی تلفن‌های هوشمند ما تولید ملاتونین را به تاخیر می‌اندازد. بنابراین، خیلی دیر به خواب می‌روید و زمانی که بیدار می‌شوید خسته هستید.
سعی کنید در عادات خواب خود قبل از خواب به مدت ۲ ساعت از نگاه کردن به وسایل الکترونیکی خودداری کنید و صفحه‌های آنها را در حالت شب قرار دهید. به جای آنها از یک کتاب برای خواندن استفاده کنید که به محض خواندن به زودی حس خواهید کرد که ملاتونین شما را به خواب فرا می‌خواند.

۵- یک میان وعده سرشار از پروتئین بخورید

اگر یک میان وعده درست را انتخاب کنید، قبل از رفتن به رختخواب خوردن آن مشکلی ندارد. به دنبال غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند، مانند ماست یونانی، پنیر کم چرب، بوقلمون یا کره بادام زمینی باشید و بخورید. آنها سرعت متابولیسم شما را افزایش داده و به رشد عضلات کمک می‌کنند.

۶- تمرینات  مقاومتی انجام دهید

ورزش بهترین راه برای از بین بردن استرس و تقویت متابولیسم قبل از خواب است. هم تمرینات مقاومتی و هم تمرینات هوازی اثبات شده هستند، اما تمرینات شدید بدنی همان چیزی است که به شما در سوزاندن چربی کمک می‌کند.
شنا یا وزنه برداری ممکن است بهترین راه حل برای داشتن خواب با کیفیت در اواخر شب باشد. آنها شما را بیش از برانگیخته نمی‌کنند اما در عین حال سوزاندن کالری را تحریک می‌کنند، که حتی بعد از خوابیدن شما دوام دارد.

۷- چای گیاهی بنوشید

انواع خاصی از چای می‌تواند به شما در کاهش وزن در شب و هنگام خواب کمک کنند. نه، ما در مورد چای‌های رژیمی مشکوک صحبت نمی‌کنیم، که به شما نتایج جادویی را در یک شب می‌دهند. چای‌های گیاهی طبیعی در واقع می‌توانند سلامتی شما را از طرق مختلف بهبود بخشند و حتی شما را از نظر ظاهری بهتر جلوه دهند. دارچین با التهاب مبارزه می‌کند و از نفخ صبح جلوگیری می‌کند. نعناع باعث کاهش اشتها می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از خوردن میان وعده زیاد جلوگیری کنید. بابونه هضم را بهبود می‌بخشد و اعصاب شما را آرام می‌کند.
شروع این عادات خواب در واقع ممکن است به شما کمک کند تا باریک‌تر شوید اما آنها معجزه نمی‌کنند، مگر اینکه در طول روز ورزش کنید و سالم غذا بخورید. در نظرات به ما بگویید کدام یک از این عادات خواب بیشتر از همه شما را غافلگیر کرده است.

منبع brightside
عضویت در خبرنامه وینوک
عضویت در خبرنامه وینوک
در خبرنامه وینوک عضو شوید بهترین مطالب را هر هفته در ایمیل خود بخوانید
میتونید هر لحظه که خواستید عضویت خود را غیر فعال کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.