۹ گیاه و ادویه‌ای که در کاهش وزن موثر هستند

اگر ایده شما برای کاهش وزن مطلوب خوردن مرغ ساده یا ماهی با یک سالاد و برنج قهوه‌ای باشد، بنابراین برخی ترکیبات مهم در تحقیقات برای از بین بردن چربی بدن مانند گیاهان و ادویه‌ها را از دست خواهید داد. 

گیاهان و ادویه جات بهترین راه برای افزودن طعم به غذا برای حذف کالری اضافی، شکر، سدیم و سایر مواد مضر هستند که وقتی که سعی می‌کنید وزن کم کنید مهم هستند. چرا؟

جواب این سوال ساده است: تحقیقات نشان می‌دهد که اگر شما طعم آنچه که می‌خورید را دوست نداشته باشید، هر چند که خیلی آدم منظبتی باشید به احتمال زیاد به سمت هیچ رژیم غذایی نخواهید رفت. با اضافه کردن مقدار قابل توجهی از گیاهان و ادویه‌ها به مواد غذایی مثالا یک قطعه مرغ ساده آن را تبدیل به غذایی رستورانی باارزش می‌کنید و این تنها در سایه اندکی رزماری، پاپریکا، نمک دریا و فلفل است.

این کار سبب کاهش ۱۵ پوندی وزن بدون رژیم غذایی از طریق برنامه ۲۱ روزه صرف غذا کامل طبق روش لاغری به وسیله Eat Clean to Get Lean می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از گیاهان واقعا می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهند و سبب تسریع در روند سوزاندن چربی‌ها شوند. در این مقاله، ۹ گیاه دارویی نام برده می‌شود که از نظر عملی ثابت شده است که به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند.

زردچوبه

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

طبق مطالعه سال ۲۰۰۹ دانشگاه توفتس، این ادویه جادویی زرد رنگ ممکن است باعث کاهش وزن شود. نشان داده شده است که موش‌ها با خوردن کورکومین، ماده فعال در زردچوبه چربی بیشتری از زمانی که رژیم غذایی بدون کورکومین دارند از دست می‌دهند. 

بیشتر بخوانید: لاغری سریع: ۱۰راهکار سریع لاغر شدن را بخوانید

زردچوبه ادویه گرمی است که حرارت بدن را افزایش می‌دهد که به نوبه خود می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. این ادویه همچنین دارای مزایای دیگری برای سلامتی است، از کمک برای مبارزه با بیماری آلزایمر تا نگه داشتن هورمون در زمان قاعدگی. سعی کنید با اضافه کردن زردچوبه به سوپ یا خورش‌ها یا پاشیدن آن بر روی سبزیجات یا آجیل‌های بو داده آن را مصرف کنید.

دارچین

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

این ادویه جادویی کلاسیک نشان داده است که قند خون را تعدیل می‌کند، به کاهش اشتها کمک می‌کند و شما را برای طولانی مدت باانرژی نگه می‌دارد. در حالی که شما ممکن است دارچین را در سوپ خود بریزید، می‌توانید از آن بر روی پنیر، ماست ساده و یا دم نوش مورد علاقه خود برای ایجاد چای معطر تر (و بسیاری چیزهای دیگر) استفاده کنید. از دارچین همچنین برای مزه‌دار کردن غذاها نیز استفاده می‌شود.

فلفل قرمز

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

اگر شما تا به حال به طور تصادفی بیش از حد از این ماده غذایی اضافه کرده‌اید، پس می‌دانید که این یک ادویه گرم برای یک راه بزرگ و بد است. این بدان معنی است که فلفل قرمز به مانند زردچوبه، باعث افزایش دمای بدن و کمک به افزایش سوخت و ساز آن می‌شود.

به گفته لورن مینچ، در واقع اضافه کردن این ادویه به غذا می‌تواند به شما کمک کند تا به میزان ۱۰۰ کالری در هر وعده غذایی بسوزانید. فلفل قرمز را بر روی دانه‌های خوراکی، سوپ، املت تخم مرغ، نان خانگی یا سیب زمینی بپاشید.

زیره

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

زیره سبز ادویه‌ای است که می‌تواند: طبق مطالعه اخیری که در زمینه زنان دارای اضافه وزن انجام شده است فقط یک قاشق چای خوری زیره در یک وعده غذایی در روز می‌تواند به شما کمک کند سه برابر بیشتر چربی بدن را بسوزانید. این خبر خوب است، به خصوص از آنجا که استفاده از زیره سبز بسیار جهانی شده است، برای اضافه کردن طعم به هر غذایی عالی است.

سعی کنید آن را در همه چیز از جمله سوپ‌ها، خورش‌ها، سس غذا، سیب زمینی پخته، مواد مزه دار کردن غذاها و حتی بر روی غذاهای پخته شده استفاده کنید. (بررسی کنید که این غذاها سریع چربی شکم را می‌سوزانند)

زنجبیل

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

مانند دارچین، زنجبیل نیز به کنترل قند خون کمک می‌کند، به این معنی که می‌تواند از افزایش میزان گلوکز پس از خوردن قند یا کربوهیدرات کمک کند. به گفته باربارا مندز، متخصص تغذیه اهل نیویورک، این ادویه نیز مانند زردچوبه و فلفل قرمز همان خواص چربی سوزی یا گرمازدایی دارد. زنجبیل تازه را به خوراک ماهی در حال پخت، یا به سالاد میوه یا چای اضافه کنید.

سیر

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

سیر ممکن است باعث بوی بد دهان شود، اما خوردن بیشتر این گیاه می‌تواند بدن شما را در سوزاندن چربی بیشتر کمک کند. این نظریه بر اساس یک مطالعه که نشان می‌دهد موش‌هایی که در رژیم غذایی خود سیر مصرف می‌کنند، وزن خود را در ۷ هفته بیشتر از موش‌های که سیر نمی‌خورند از دست می‌دهند به دست آمده است.

در حالی که نتایج در انسان اثبات نشده است، اما قطعا هیچ ضرری در اضافه کردن سیر بیشتر به وعده‌های غذایی شما وجود ندارد. اگر هیچ کدام از اینها نباشد، این گیاه تند غذا را خوشمزه‌تر می‌کند، مخصوصا وقتی که سیر خام را انتخاب کنید که همچنین مواد مغذی بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد. (و سیر جوانه زده را دور نیندازید).

فلفل سیاه

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

مانند زنجبیل، فلفل سیاه نیز دارای مقدار زیادی خواص چربی سوزی است. مندز می‌گوید این ادویه قبل از هر چیز از شکل گیری سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند که در نتیجه می‌تواند از ابتلا به افزایش وزن جلوگیری کند. اگر قبلا این کار را نکردید، سعی کنید فلفل سیاه را تقریبا به همه چیزهایی که می‌خورید اضافه کنید. حتی در غذاهای سنتی شیرین مانند ماست، پنیر و سوپ جو نیز عالی است.

هل

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

هل نیز همانند دیگر ادویه‌ها ترموژنیک است، به این معنی که این ادویه کمک می‌کند تا دما و متابولیسم بدن افزایش یابد. ترکیب مورد علاقه هندی‌ها در خوراک‌ کاری و چای هندی، هل، جوز، دارچین، میخک و زنجبیل است. همچنین از این ادویه می‌توانید در محصولات پخته شده، قهوه یا از بین برون بوی بد گوشت استفاده کنید.

دندلیونز

گیاه و ادویه جاتی در کاهش وزن

در حالی که بسیاری از باغبانان دندلیونز را علف هرز می‌دانند، این گیاه در میان سرآشپزها و آشپزی‌های خانگی به عنوان یک روش مغذی برای اضافه کردن طعم به غذا و نوشیدنی‌ها، محبوب‌تر است. همانطور که معلوم است، این علف دارای برخی از مزایای کاهش وزن است، همچنین به کاهش نفخ کمک می‌کند. در حالی که سبب افزایش جذب ویتامین‌های A، C و E همراه با مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم می‌شود.

منبع: beautyheadlines

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.