۵ تمرینی که فایده‌ای برای کاهش وزن و سوزاندن چربی ندارند

اکثر مردم اعتقاد دارند که هر گونه فعالیت بدنی باعث کاهش وزن آنها می‌شود. اما این فرض اشتباه است. اگر هدف شما این است که باریکتر شوید وکیلوهای اضافی خود را از دست بدهید، باید تمریناتی که منجر به افزایش حجم عضلات می شود را متوقف کنید زیرا این تمرینات شما را بزرگ‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهند.

در این مقاله تمریناتی که در کاهش وزن بی اثر هستند را ذکر می‌کنیم و جایگزین آنها را هم می‌گوییم. توصیه‌های موثر ما را در پایان مقاله از دست ندهید تا شما را با سه سر کاهش وزن موثر آشنا کنیم. همراه وینوک باشید.

۵- خم شدن به سمت چپ و راست یا وزنه

تمرینات ورزشی بی فایده برای کاهش وزن

بسیاری از دخترها با دمبل یا انواع دیگر وزنه‌ها به سمت چپ و راست خم می‌شوند. این تمرین باعث ایجاد مفصل و عضله می‌شود در صورتی که در ظاهر شکم و دور کمر را حجیم‌تر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه سریع لاغر شویم؟

تمرینی که به جای تمرین بالا پیشنهاد می‌شود: بدون مزنه به سمت چپ و راست خم شوید یا اگر با وزنه می‌خواهید تمرین کنید از دمبلهای سنگین‌تر از ۳ یا ۴ پوند استفاده نکنید. این تمرین را بیش از یک بار در هفته انجام ندهید.

۴- اسکوات 

تمرینات ورزشی بی فایده برای کاهش وزن

اسکوات یکی از موثرترین تمرینات برای تقویت باسن و ران است. با این حال، اگر شما وزنتان زیاد است و ماهیچه‌هایتان پوششی از چربی دارد، انجام اسکات باعث می‌شود که این قسمت‌های بدن حتی بزرگتر شوند. علاوه بر این، این ورزش نه تنها باعث پر حجم‌تر شدن باسن می‌شود، بلکه عضلات پا را نیز بزرگ می‌کند.

تمرینی که به جای تمرین بالا پیشنهاد می‌شود: این تمرین را بدون وزنه انجام دهید. ۲۰-۳۰ بار برای ۴ تا ۵ دوره، زمان بین هر بار نشستن و بلند شدن هم از ۳۰ تا ۴۰ ثانیه بیشتر نشود.

۳- دور و نزدیک کردن مفصل ران در حالت نشسته

تمرینات ورزشی بی فایده برای کاهش وزن

هنگامی که قصد کم کردن چربی‌ها بدن را می‌کنید، ران بیرونی و درونی می تواند بیشترین مشکلات را داشته باشد. به امید کوچک‌تر شدن ران، خانم‌ها با دستگاه‌های بدنسازی تمریناتی مفصلی را انجام می دهند. اما چنین تمرین قدرتی سبب کاهش وزن نمی شود.

تمرینی که به جای تمرین بالا پیشنهاد می‌شود: ابتدا کار با دستگاه‌های بدنسازی و تمرینات مفصلی را متوقف کنید. سپس به صورت کاملا سبک بدن خود را به طرف جلو بکشانید و بعد آرام ران پای خود را به سمت عقب بدهید.

۲- وزنه زدن از سمت پشت بدن

تمرینات ورزشی بی فایده برای کاهش وزن

داشتن قدرت بدنی بالا برای وزنه زدن از سمت پشت بدن بسیار مهم است. اما انجام ایین تمرین به طور مرتب و با وزنه‌های سنگین می تواند باعث بزرگ شدن سر شانه‌های شما شود، بنابراین از نظر جسمی ممکن است ظرافت زنانه شما به هم بخورد.

تمرینی که به جای تمرین بالا پیشنهاد می‌شود: این تمرین را با استفاده از وزنه کم تنها یک بار در هفته انجام دهید. گرم کردن بدن قبل از هر تمرین باید بیشتر از هر زمان دیگر باشد. این حالت باعث تقویت عضلات پشت بدون افزایش توده عضلانی خواهد شد.

۱- حرکت شنا

تمرینات ورزشی بی فایده برای کاهش وزن

این ورزش راحت است زیرا به تجهیزات اضافی نیاز ندارد و می توانید به راحتی در خانه آن انجام دهید. با این حال، شما نباید آن را بیش از حد انجام دهید. فشار زیاد در این تمرین سبب حجیم‌تر شدن عضلات گردن، شانه، سینه و بازو می‌شود. 

تمرینی که به جای تمرین بالا پیشنهاد می‌شود: همانطور که در عکس میبینید شنا را با قرار دادن دست‌ها به صورت ۹۰ درجه بر روی زمین انجام دهید. این کار سبب کاهش فشار و تقویت گروه‌های عضلانی می‌شود و به سفت شدن شکم کمک می‌کند.

منبع: brightside

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.