چگونه می‌توانیم کمتر و بهتر بخوابیم؟

مشکلاتی که مردم با خواب بیش از ۸ ساعت با آن مواجه می‌شوند

هر کسی که می‌خواهد شیوه زندگی سالم را دنبال کند، می‌داند که حداقل 8 ساعت خواب برای ایمن و سالم ماندن است. اما برای این تعدا افراد که از این شیوه پیروی می‌کنند، خواب بیش از ۸ ساعت نیز توصیه نمی‌شود. در هر صورت، خواب بیش از حد و همچنین فقدان آن می‌تواند به سلامت ما آسیب برساند.


 

قصد داریم تا در این مقاله دلایلی برای جلوگیری از خواب بیش از حد عنوان کنیم که تمام این دلایل علمی هستند. بنابراین همراه وینوک باشید و از خواب بیش از ۸ ساعت دوری کنید. 

 

۶- مشکلات افزایش وزن

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که خواب طولانی و کوتاه هر دو با دیابت و چاقی مرتبط هستند. این حقیقت خیلی مشهود نیست، اما پزشکان ادعا می‌کنند که با خواب بیش از حد ما از آنچه که باید حرکت داشته باشیم کمتر تحرک داریم، به همین دلیل دچار اضافه وزن می‌شویم. در این حالت خیلی دیر از خواب بیدار می‌شویم و زمان برای فعالیت‌های بدنی نداریم.

 

۵- اختلالات افسردگی

مشکلات خواب بیش از 8 ساعت

افرادی که از اختلالات افسردگی رنج می‌برند نیز دچار اختلالات خواب هستند. گاهی اوقات، در مواردی که از چند نوع اختلال رنج می‌برید، بیش از حد معمول می‌خوابید. این یک چرخه‌ی بد است زیرا خواب طولانی باعث ناامیدی و خستگی می‌شود. شما بیشتر و بیشتر می‌خوابید و نمی‌خواهید صبح از خواب بیدار شوید، دنیا شما را خوشحال نمی‌کند و این علائم منجر به افسردگی می‌شود.

 

۴- بیماری قلبی

مشکلات خواب بیش از 8 ساعت

با خواب بیش از حد، نه تنها ساعت‌های ارزشمند را از دست می‌دهید، بلکه می‌توانید بیماری‌های قلبی را نیز تجربه کنید. امروزه مشکلات قلبی یکی از رایج‌ترین علل مرگ است و خواب بیش از ۸ ساعت شبانه باعث افزایش خطر مرگ و میر ناشی از حمله قلبی به میزان ۳۴٪ می‌شود.

بیشتر بخوانید: چطور سر وقت بخوابیم؟

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان می‌خوابند، به همین دلیل آنها باید در نظر داشته باشند که ارتباط شدیدی بین بیماری‌های قلبی و خواب بیش از حد وجود دارد.

 

۳- سردرد

مشکلات خواب بیش از 8 ساعت

کمبود خواب موجب سردرد می‌شود، اما اسردرد هنگام خواب طولانی مدت نیز رخ می‌دهد. ما نباید حتی در آخر هفته‌ها و تعطیلات در تختخواب بمانیم. در غیر این صورت، ممکن است صبح بعد از خواب طولانی از یک سردرد افتضاح بیدار شویم.

خواب بیش از حد بر روی انتقال دهنده‌های عصبی ما در مغز و سطح سروتونین تاثیر می‌گذارد.

 

۲- مسائل مربوط به حافظه

مشکلات خواب بیش از 8 ساعت

طبق یک مطالعه، خواب طولانی بر فعالیت مغز اثر می‌گذارد. علاوه بر این، اگر شما معمولا در شب از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است به اندازه کافی خواب عمیقی نداشتید، بنابراین شما از خواب بیدار می‌شوید.

این موضوع به نوبه خود بر فعالیت‌های شناختی مغز و توانایی آن بر تمرکز و به یاد آوردن جزئیات تأثیر می‌گذارد.

 

۱- بی‌خوابی

مشکلات خواب بیش از 8 ساعت

ممکن است عجیب باشد اما گاهی بی‌خوابی ناشی از عادت‌های ناسالم همراه فعالیت و خواب است. به عنوان مثال، اگر تا دیر وقت مقابل رایانه بشینید و تصمیم بگیرید که روز بعدش تا دیر وقت بخوابید، می‌توانید از بی خوابی رنج ببرید. ۲ روز برای به اشتباه انداختن ساعت بدن کافی است بنابراین اینها باعث مشکلات ناشی از خواب می‌شوند.

 

چگونه می‌توانیم کمتر و بهتر بخوابیم؟

مشکلات خواب بیش از 8 ساعت

برای اینکه بدن شما به طور کامل در طول ۷ تا ۸ ساعت بهبود پیدا کند، سعی کنید این قوانین خواب سالم را دنبال کنید:

  • خوردن غذای سالم
  • مصرف الکل را کاهش دهید.
  • ورزش.
  • سر یک ساعت بیدار شوید و سر یک ساعت بخوابید.
  • در مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و غذا محتاط باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما آرام، تاریک و آرامش بخش است.

هر شب معمولا چند ساعت می‌خوابید؟ آیا این میزان خواب برای شما کافی است؟ نظر خود را با ما در نظرات در میان بگذارید.

منبع: brightside

 


مقالات بیشتر:

چرا هنگام بلند شدن و فرود هواپیما نباید خواب باشیم؟

اتفاقات اسرار آمیزی که زمان خواب رخ می‌دهند

مضرات استفاده از موبایل قبل از خواب

به یاد آوردن خواب 

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



 

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید