۱۰ راهکار برای کاهش سریع وزن

بسیاری از ما در مسئله کاهش وزن دچار مشکل هستیم، چرا که رژیم‌های خسته کننده و فعالیت‌های ورزشی طاقت فرسایی را می‌طلبد. می‌توان گفت حتی افرادی که می‌خواهند از راه ورزش وزن کم کنند، باز در مسئله ی خورد و خوراک به مشکل برخواهند خورد. اما کاهش وزن همیشه نباید انقدر سخت باشد؛


 

شما می‌توانید با رعایت یک سری عادت سالم و بی‌قید و شرط، به تدریج وزن خو را کاهش دهید. ما در این مقاله ۱۰ مورد از عادت‌های کاهش سریع وزن را برایتان ذکر کرده‌ایم تا با رعایت آن‌ها، رژیم شادتر و جالب‌تری را تجربه کنید. همراه وینوک باشید.

 

۱- یک برنامه سالم برای آب خوردن تنظیم کنید

برای شاداب ماندن جسم، وجود برنامه‌ای سالم و منظم برای آب خوردن ضروری است. صبح، دولیوان آب به همراه لیمو، به بیدار کردن بدن، آبرسانی به معده و سرعت بخشیدن به متابولیسم جسم کمک می‌کند. ظهر، یک لیوان آب قبل از ناهار بنوشید تا از پرخوری جلوگیری کرده و به هضم غذایی که خواهید خورد کمک کنید. هنگام شام یا پس از آن نیز آشامیدن آب لازم است تا باعث حرکت غذا درون دستگاه گوارش و همچنین احساس سبکی شود.

 

۲- قبل از هر وعده غذایی یک سیب سبز یا موز را بو کنید

شاید به نظر شما این کار بیهوده باشد، اما بو کردن میوه‌هایی مانند سیب و موز از شدت گرسنگی شما کاسته و کمک می‌کند که غذای کمتری بخورید. پس این نصیحت را جدی بگیرید و بروید چند عدد سیب بخرید!

 

بیشتر بخوانیم: ۹ گیاه و ادویه‌ای که در کاهش وزن موثر هستند

 

۳- پس از شام، یک شمع با رایحه وانیل روشن کنید

معمولا وانیل در کیک، پن کیک‌ها ، دسرها و… استفاده می‌شود و به نحوی به خوردن ربط دارد. اما تحقیقات نشان می‌دهد رایحه وانیل در کاهش وزن بسیار موثر است. این رایحه واکنش‌های شیمیایی مغز را به گونه‌ای تحریک می‌کند تا انسان کمتر احساس گشنگی نماید.

 

۴- از غذای خود عکس بگیرید

وقتی از بالا به غذای خود نگاه می‌کنید تا بهترین زاویه برای عکس گرفتن را انتخاب کنید، ناخودآگاه تمام جزئیات غذایی که خواهید خورد به چشم‌تان خواهد آمد. این یک اتفاق بسیار خوب است، چرا که باعث می‌شود یک لحظه در آنچه رو به روی شماست تامل کنید. ممکن است متوجه شوید که مقداری کربوهیدرات اضافه در ظرف‌تان وجود دارد یا بخواهید این خوراکی را با خوراکی سالم‌تری جایگزین کنید.

 

۵- از ظرف‌های آبی رنگ استفاده کنید

اگر از کاغذ دیواری آبی برای آشپزخانه استفاده کنید یا ظرف‌های آبی رنگ را برای غذا خوردن انتخاب کنید، وزن‌تان سریع‌تر کاهش می‌یابد. براساس تحقیقات انجام شده رنگ آبی اشتها را کم می‌کند و باعث می‌شود کمتر احساس گشنگی کنید.

 

۶- برای صبحانه تخم مرغ و برای ناهار غذاهای تند مصرف کنید

امروزه ثابت شده که مصرف تخم مرغ به عنوان صبحانه، به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. اگر علاوه بر آن، هرچند وقت یک بار، یک ناهار تند بخورید، متابولیسم بدن شما سریع‌تر شده و به شما کمک می‌کند تا زودتر به وزن دلخواه خود برسید.

 

۷- به چالش‌هایی فکر کنید که شما را به فعالیت وادارند

حتما دوست دارید کاری کنید که رژیم و ورزش برایتان راحت‌تر و شادتر جلوه کنند. برای این کار شما باید خود را به چالش‌های مختلف دعوت کنید. به طور مثال به ازای هر سیب زمینی که می‌خورید ۱۰ حرکت شنا انجام دهید؛ یا پس از خوردن هر نوع شیرینی ۵ بار از پله‌های خانه بالا و پایین بروید. اگر از ورزش کردن لذت ببرید دیگر حتی متوجه کالری سوزاندن هم نخواهید شد.

 

۸- در یک اتاق سرد بخوابید

بله! شما با خوابیدن هم می‌توانید وزن کم کنید. این کار بسیار ساده است. نکته اینجاست که اگر سرما شما را احاطه کند، بدنتان گرمای بیشتری تولید خواهد کرد تا دمای جسم‌تان پایین‌تر نرود، به این ترتیب شما کالری‌های بیشتری می‌سوزانید. پس سعی کنید هرچند وقت یک بار در اتاقی سرد به خواب بروید.

 

۹- غذا را آهسته و تا آخر بجوید

ثابت شده که اگر مدت زمان غذا خوردن خود را افزایش دهید، به طوری که آهسته و با تامل بیشتری غذا را بجوید، راحت‌تر وزن کم خواهید کرد. دلیل اصلی این امر، این است که آهسته غذا خوردن باعث می‌شود سریع‌تر سیر شوید و با مقدار غذای کمتری بتوانید گرسنگی خود را رفع کنید. مدت زمان ایده‌آل برای صرف هر وعده غذایی، حدود ۲۰ دقیقه می‌باشد. پس از این به بعد با صبر و حوصله بیشتری غذا را میل کرده و از هر لقمه نهایت لذت را ببرید.

 

۱۰- خوردن مقدار زیادی فیبر

رژیم غذایی فیبر موجود در کربوهیدرات‌های گیاهی است که بر خلاف شکر و نشاسته در روده کوچک هضم نمی‌شوند. استفاده از مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد، که به طور بالقوه باعث کاهش وزن می‌شود.

مواد غذایی غنی از فیبر عبارتند از:

  • تمام غلات صبحانه، پاستا گندم، نان جو، جو دو سر، جو و چاودار
  • میوه و سبزیجات
  • نخود فرنگی، لوبیا و حبوبات
  • آجیل و دانه‌ها

اگر پیشنهادات دیگری در مورد کاهش سریع وزن دارید، لطفا آنها را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: brightside

 

مقالات بیشتر: 

۱۰ خوراکی که باعث افزایش انرژی و کاهش استرس می‌شود

بیماری کلسترول بالا خانوادگی یا FH چیست؟

اشتباهاتی که باعث اختلال در پیشرفت تناسب اندام می‌شود

۱۲ ماده غذایی که باید آنها را اورگانیک مصرف کرد

بیتا علی‌نقی


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



 

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید