خوراکی‌هایی که فشار خون بالا را کاهش می‌دهند

بیماری فشار خون یا فشار خون بالا، وضعیتی است که موجب افزایش جریان خون در شریان‌های خونی می‌شود و فشار آن بیش از حد طبیعی می‌شود. این بیماری می‌تواند به شریان‌ها آسیب برساند و منجر به سکته مغزی و بیماری قلبی شود.


 

در بسیاری از بزرگسالان این بیماری یک بیماری رایج است، و اغلب برای سالها قابل شناسایی نیست. این بیماری را می‌توان با حفظ وزن سالم و خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی که رگ‌های خونی را باز کرده و از تولید بیش از حد سدیم جلوگیری می کند، کنترل کرد.

بیماری فشار خون یا فشار خون بالا، وضعیتی است که موجب افزایش جریان خون در شریان‌های خونی می‌شود و فشار آن بیش از حد طبیعی می‌شود. این بیماری می‌تواند به شریان‌ها آسیب برساند و منجر به سکته مغزی و بیماری قلبی شود. در بسیاری از بزرگسالان این بیماری یک بیماری رایج است، و اغلب برای سالها قابل شناسایی نیست. این بیماری را می‌توان با حفظ وزن سالم و خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی که رگ‌های خونی را باز کرده و از تولید بیش از حد سدیم جلوگیری می کند، کنترل کرد.

اگر شما به دنبال روش‌های طبیعی برای مبارزه با فشار خون بالا هستید، برخی غذاهای سالم، خوشمزه و دوست داشتنی را در نظر داشته باشید. آگاهیم که فشار خون بالا را می‌توان با دوری از غذاهایی با چربی اشباع شده و کلسترول بالا، و مصرف میوه‌های تازه، سبزیجات و شیر و لبنیات کم چربی کاهش داد. در این مقاله برای کمک به مبارزه با فشار خون بالا و داشتن برنامه غذایی مناسب، ده خوراکی را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه وینوک باشید. 

۱۰- موز

کاهش فشار خون

موز نه تنها خوشمزه است، بلکه به کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی نیز کمک می‌کند. این میوه دارای بالاترین میزان پتاسیم به جای سدیم است. پتاسیم اغلب برای افرادی که قرص‌های فشارخون مصرف می‌کنند توصیه می‌شود. بنابراین خوردن یک تا دو موز در روز می‌تواند علاوه بر کاهش فشار خون به بهبود سطح قند خون نیز کمک کند.

۹- تخمه آفتابگردان خام و بدون نمک

کاهش فشار خون

تخمه آفتابگردان منبع عالی از منیزیم است. یک چهارم فنجان از این خوراکی یک میان وعده غذایی مغذی است اما تخمه آفتابگردان را خام و بدون نمک خریداری کنید، زیرا تخمه آفتابگردان نمک‌دار سرشار از سدیم است که باید از آن اجتناب کنید. 

۸- شکلات تلخ

کاهش فشار خون

مطالعه منتشر شده در شماره ژوئیه ۲۰۰۷ مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) نشان می‌دهد که خوردن مقدار کمی شکلات تلخ در روز باعث کاهش فشار خون می‌شود. Flavanols، موجود در شکلات تلخ، به عنوان عاملی برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین بهبود مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی شناخته می‌شود. همچنین شکلات تلخ، عاملی فوق العاده برای بهبود خلق و خوی نیز است.

۷- تخم کتان

کاهش فشار خون

سعی کنید تخم کتان را تقریبا به هر چیزی که می‌خورید اضافه کنید. آنها دارای فیبر بالا هستند و می‌توانند به کسانی که در تلاش برای حفظ رژیم غذایی سخت و سالم هستند کمک کنند. تخم کتان همچنین به کاهش کلسترول کمک می‌کند و دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که با التهاب و عفونت مبارزه می‌کند.

۶- اسفناج

کاهش فشار خون

گیاهی با برگ سبز، اسفناج کم کالری، دارای فیبر بالا و سرشار از مواد مغذی برای قلب مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم است، اسفناج مهمترین عنصر برای کاهش و حفظ سطح فشار خون در حد سالم است.

۵- گوجه فرنگی

کاهش فشار خون

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن و دیگر آنتی اکسیدان‌های مهم است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. گوجه فرنگی همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. ثابت شده است که رژیم‌های غنی از پتاسیم فشار خون بالا و خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند. همچنین باید گفت که گوجه فرنگی خاصیت ضد سرطانی دارد.

۴- سیر

کاهش فشار خون

سیر خوراکی عالی برای مبارزه با فشار خون بالا است زیرا به عنوان رقیق کننده خون عمل می‌کند. خرد شده آن نیز تولید آلیسین می‌کند که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. سیر می تواند با بسیاری از بیماری‌های ناشی از فشار خون بالا، مانند سکته مغزی و بیماری قلبی مبارزه کند. سیر همچنین باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

۳- شیر 

کاهش فشار خون

شیر واقعا برای بدن خوب است. شیر نوشیدنی است که در بدن کلسیم، پتاسیم و ویتامین D تولید می‌کند. با تولید این سه عنصر مغذی، فشار خون در حدود ۳ تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. 

۲- سویا

کاهش فشار خون

سویا به میزان قابل ملاحظه‌ای پتاسیم تولید می کند. وقتی پتاسیم کم است، بدن سدیم را حفظ می‌کند و سدیم بیش از حد باعث افزایش فشار خون می‌شود. هنگامی که پتاسیم بالا است، بدن از سدیم رها می‌شود و فشار خون پایین نگه داشته می‌شود. سویا همچنین حاوی ایزوفلاون است که به کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند.

۱- تمامی غلات و حبوبات (مثل بلغور و جو دوسر)

کاهش فشار خون

حبوبات و غلات منابعی از فیبر، منیزیم و سایر مواد مغذی ضروری برای حفظ یک رژیم سالم و متعادل هستند. خوردن غذاهای غنی از فیبر غیر از کاهش فشار خون، همچنین بدن را برای طولانی مدت سیر نگه می‌دارد. محققان مصرف دانه‌های غنی از پتاسیم مانند گندم سیاه و ارزن را توصیه می‌کنند.

 

منبع: wonderslist

فرزانه علی‌نقی

فرزانه علی‌نقی کارشناس مترجمی زبان انگلیسی هستم. . اصولا آدمی هستم که دوست دارم در هر شاخه ای تجربه ای کسب کنم. همچنین علاقه زیادی به سفر، هنر، آشپزی، عکاسی و ورزش دارم.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



 

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید