۱۰ خوراکی که می‌تواند حافظه شما را تقویت کند

حافظه خوب چیزی است که همه از جمله دانش آموزان، بازرگانان، و همچنین سالمندان می‌خواهند . همانطور که سن ما بالا می‌رود حافظه ما شروع به ضعیف شدن می‌کند و این امری طبیعی است. با این حال، اگر ما در سن جوانی با مشکلات حافظه مواجه شویم، این امر می‌تواند نگران کننده باشد. تمرینات مغزی زیادی وجود دارد که میتوانید انجام دهید تا حافظه خود را قوی نگه دارید. اما، همراه با آن، غذاهایی وجود دارد که باید مصرف کنید تا از یک حافظه قوی لذت ببرید.


اجازه دهید تا در این مقاله در مورد ۱۰ خوراکی که به خاطر کمک به داشتن حافظه‌ای قوی شناخته می‌شوند، صحبت کنیم. همراه وینوک باشید و با این خوراکی‌ها آشنا شوید.

 

۱۰- ریحان مقدس

تقویت حافظه

ریحان مقدس گیاهی بسیار قدرتمند است که می‌تواند بسیاری از بیماری‌های جسمی را درمان کند. با آن جریان خون در مغز افزایش می‌یابد، که به نوبه خود می‌تواند تمرکز و قدرت مغز را بهبود بخشد. این گیاه Ayurvedic در بسیاری از نقاط جنوب آسیا رشد می‌کند و برای خواص دارویی آن محبوب است. این گیاه همچنین می‌تواند برای مبارزه با استرس مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند به شما کمک کند که احساس سالم و سرزنده بودن کنید. شما می توانید چای ریحان را به طور منظم استفاده کنید که به عنوان محرکی ذهنی عمل می‌کند و تولید حسی آرام‌بخش بر روی بدن و ذهن شما می‌کند.

 

۹- روغن نارگیل

تقویت حافظه

اسید چرب تری گلیسیرید (MCT) مهم‌ترین نوع چربی است که در روغن نارگیل یافت می‌شود. MCT می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی در سالمندان مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. در سال ۲۰۰۴، مطالعه‌ای انجام شد که در آن دیده شد که مقدار بسیار کمی، فقط ۴۰ میلی‌لیتر از روغن نارگیل به مصرف کنندگان با مشکلات مربوط به حافظه کمک می‌کند. برای افرادی که از نظر بدنی سالم هستند، MCT به عنوان یک سوخت برای بهبود عملکرد شناختی و قدرت مغز عمل می‌کند.

 

۸- تخم مرغ

تقویت حافظه

زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی و قدرت مغز در میان کودکان و نوجوانان کمک کند. همچنین، تخم مرغ حاوی کولین است که مغز برای ایجاد استیل کولین از آن استفاده می‌کند و به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می‌کند که می‌تواند ارتباط بین سلول‌های مغز و حافظه را بهبود بخشد.

 

۷- نعناع

تقویت حافظه

نعناع می‌تواند به شما یک نفس تازه بدهد و بوی بد را از بدن شما دور کند. همچنین نعناع برای معضلات معده و هضم، از جمله ترش کردن معده مفید است. نعناع خوراکی فوق‌العاده‌ای است که دارای غلظت خوبی از مواد مغذی ضروری، چربی و اسیدهای آمینه است که می‌تواند عملکرد مغز را تحریک کند. همچنین غنی از مواد مغذی حیاتی مانند منیزیم، کلسیم، مس، فولات، ویتامین C و A و غیره است. نه تنها مصرف نعناع برای سلامتی مفید است، حتی بو کردن نعناع می‌تواند منافعی برای سلامت مغزی به همراه داشته باشد.

 

۶- چای سبز

تقویت حافظه

چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که بدن را از رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. این گیاه مزایای سلامت بسیاری را ارائه می‌دهد. چای سبز می‌تواند سطح چربی بدن و همچنین خطر ابتلا به برخی انواع سرطان را کاهش دهد. علاوه بر این، چای سبز حاوی L-theanine، یک اسید آمینه است که با کاهش سطوح استرس تأثیر آرام‌بخش بر بدن ایجاد می‌کند. برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند که چای سبز می‌تواند قدرت مغز شما را تقویت کند و به درمان مشکلات ناشی از جنون کمک کند.

 

۵- دانه کتان

تقویت حافظه

دانه‌های روغنی کتان غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای بهبود عملکرد حافظه و تقویت مغز بسیار مهم هستند. حتی در جلوگیری از مشکلات مغز مانند دمانس، آلزایمر، بیش فعالی و مشکلات مربوط به خواب کمک می‌کند. دانه کتان به عنوان یک خوراکی ضد افسردگی رفتار می‌کند و در نتیجه می‌تواند به بزرگ‌سالان کمک کنند تا افسردگی را کنترل کنند. همچنین دارای ویتامین B، منیزیم و سایر مواد مغذی ضروری برای عملکرد سالم بدن و مغز است.

 

۴- آجیل

تقویت حافظه

آجیل، به خصوص گردو، برای سلامت مغز عالی است. آنها دارای مقدار خوب DHA، یک نوع اسید چرب امگا ۳ هستند. DHA برای محافظت از سلامت مغز نوزادان شناخته می‌شود و همچنین کمک می‌کند تا عملکرد شناختی در بزرگ‌سالان بهتر شود. آجیل همچنین به بهبود یا جلوگیری از زوال عقل در پیری کمک می‌کند. یک مطالعه حتی نشان می‌دهد که مادرانی که DHA به اندازه کافی دارند، فرزندان هوشمندتری دارند. فقط مصرف یک چهارم پیمانه گردو تقریبا ۱۰۰٪ از نیاز روزانه شما به DHA را تامین می‌کند. همچنین برخی تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که از روغن گردو یا گردو در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند دارای فشار خون پایین‌تر و حتی فشار خون پایین‌تر در واکنش به استرس هستند.

 

۳- بلوبری

تقویت حافظه

بلوبری یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مغز است. این خوارکی به تقویت عملکرد شناختی و حافظه کمک می‌کند. بلوبری غنی از آنتوسایانین است، که ترکیبی است که می‌تواند به جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر نیز کمک کند. همانطور که در تحقیقی که در دانشگاه توفتس انجام شده، دیده شد که بلوبری نه تنها می‌تواند به بهبود حافظه کمک کند، بلکه می‌‌تواند از دست دادن حافظه را کاهش دهد. بلوبری برای بهبود هماهنگی، تعادل و مشکلات حافظه کوتاه مدت شناخته می‌شود. اگر بلوبری به طور منظم مصرف شود، می‌تواند فعالیت‌های مغز را در انسان بهبود بخشد.

 

۲- بروکلی

تقویت حافظه

بروکلی خوراکی دیگری است که برای مغز عالی است. بروکلی غنی از مواد مغذی مهم مانند ویتامین K است که می‌تواند توانایی‌های شناختی را تقویت کند. همچنین حاوی کولین است که برای بهبود حافظه شناخته می‌شود. افرادی که به طور منظم سبزیجات سبز مانند بروکلی مصرف می‌کنند، تست‌های حافظه آنها نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند، نتایج بهتری داشته است. این خوراکی فوق‌العاده همچنین حاوی مقدار زیادی از اسید فولیک است که می‌تواند به جلوگیری از آلزایمر کمک کند و حتی می‌تواند احساس افسردگی را کاهش دهد.

 

۱- قهوه

تقویت حافظه

قهوه غنی از کافئین است که باعث بهبود خلق و خوی می‌شود و به عنوان یک محرک قوی برای مغز عمل می‌کند که حافظه، عملکرد شناختی، افزایش هوشیاری و افزایش عملکرد جسمانی را بهبود می‌بخشد. با این حال، مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند مضر باشد، بنابراین مطمئن شوید که مصرف شما فقط به ۲ تا ۳ فنجان در روز محدود می‌شود.

یک حافظه تیز وقوی می‌تواند برای همه مفید باشد. در مدرسه و دانشگاه، می‌تواند به شما در یادگیری و یادآوری موضوعات کمک کند و در نتیجه در امتحانات بهتر عمل کنید. به عنوان یک کارمند، می‌تواند به شما کمک کند که بهتر عمل کنید و پیشرفت‌های بیشتری کسب کنید و به عنوان یک تاجر، می‌توانید به کسب و کارتان در سطح کاملا جدیدی کمک کنید. بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که حافظه‌تان همیشه تیز و قوی باقی می‌ماند و لیست خوراکی‌هایی که در این مقاله ذکر شد می‌تواند به راحتی به شما در این راه کمک کند. همراه با خوردن این خوراکی‌ها، اطمینان حاصل کنید که مغزتان را با بازی‌های مربوط به مغز و فعالیت‌های دیگر نیز تمرین می‌دهید، و مغز همیشه باید قوی باشد نا از بین نرود.

منبع: wonderslist

 

مقالات بیشتر:

ماهی سالمون باعث افزایش انرژی و کاهش استرس می‌شود

معاشرت و بودن در اجتماع برای جلوگیری از بیماری آلزایمر

رروند پیری بیولوژیکی نتیجه یک عامل نیست

نوشابه‌های انرژی‌زا ضربان قلب را افزایش می‌دهند

۸ علامتی که نشان می‌دهد قلب به درستی کار نمی‌کند

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید