آموزش مدیریت استارتاپ

رویداد مدیریت استارت آپ با مدل مانا

الزاما افرادی که ایده‌ای دارند تمام توانایی‌های کسب و کارهای بزرگتر را ندارند و به دلیل ماهیت‌شان ابهام و ریسک خیلی بیشتری دارند. کاوا آکادمی با دیدن نیازی که در جامعه جوان ایران می‌بیند اقدام به آماده سازی مدل مدیریتی استارت آپ‌ها به نام مدل مانا کرده است. مدل مانا جنبه‌های لازم از ایده پردازی تا شکوفایی استارت آپ به عنوان فرصت تجاری را مورد بررسی قرار می‌دهد و به افراد المان‌هایی را برای کاهش ریسک و افزایش چابکی و بهره‌بری مناسب از منابع محدود ارایه می‌کند. 


 

بر اساس بر آوردها ۷۰ تا ۹۰ درصد شرکت‌های استارت آپی قبل از ۵ سالگی از بین می‌روند.  چرا؟

 

۱- ایده:

مخصوصا در ایران خیلی از ایده‌ها یا کپی و یا الهام گرفته از نمونه‌های خارجی هستند. در این بین ایده‌های خلاقانه بومی هم حضور دارند. معمولا کپی‌ها به نتیجه مناسبی نمی‌رسند و آنهایی که الهام گرفته‌اند گاهی موفق تر از نمونه اصلی می‌شوند. ایده‌های بکر هم بسته به جسارت و پشتکار صاحب ایده و شرایط و امکانات یا موفق می‌شوند و یا طلوع نکرده غروب می‌کنند.

۲- دانش و نگرش مدیریت استارت آپ:

وقتی صحبت از استارت آپ می‌شود، بزرگترین خطا اشتباه گرفتن آن با دیدگاه سنتی کسب و کار سازمانی است. نه اینکه سازماندهی در آن جایی ندارد اما مهم است که تفاوت استارت آپ به عنوان کسب و کاری نوپا با شرکت یا سازمان درک شود. اگر با استارت آپ مانند یک سازمان رفتار کنید و نحوه مدیریت شما بر اساس تعریف سازمانی آن باشد، بقای استارت آپ به مخاطره خواهد افتاد.

۳- عدم توجه به مشتری:

ایده زیبا و خلاقانه هر چند نوآورانه تا وقتی تقاضای موثری برایش نیست امکان تبدیل شدن به یک فرصت تجاری را ندارد. استارت آپ با هدف خلق ارزش و رسیدگی – فوری – به نیاز مشتری ایجاد می‌شود پس هدف برطرف کردن نیاز اوست.

۴-  منابع کم:

استارت آپ مانند نوزاد رشد اولیه سریع دارد در وضعیت ایجاد و بقا منابع بیشتری را نسبت به انواع کسب و کارهای دیگر نیاز دارد که البته این منابع فقط مالی نیست. برای شتاب دهی به استارت آپ بایستی روش‌های را در پیش گرفت تا ریسک را کاهش داد و از منابع محدود بیشترین بهره را برد. بسیاری از استارت آپ‌ها با اینکه منابع خوبی هم در اختیار دارند با عدم مدیریت منابع و ریسک دچار افول و مرگ زودهنگام می‌شوند.

۵- ضعف بازاریابی:

بازاریابی استارت آپ‌ها فرقی اساسی با کسب و کارهای دیگر دارد. پرسش این است که وقتی استارت آپ ایجاد می‌شود و شاید هنوز به رشد و بقا نرسیده چه نیازی به بازاریابی دارد؟ البته که پرسیدن این سوال به درک ناقص از مفهوم استارت آپ بر می‌گردد. مهم این است که هم خود استارت اپ را محصول بدانید و هم آنچه ارایه می‌کند! با توجه به اینکه شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران برای رشد و بقای استارت آپ حیاتی‌اند بایستی تکنیک‌های مناسب بازاریابی را برای ایجاد تعادل بین اجزای استارت آپ بدانید. به ویژه فقدان برنامه بازاریابی از موارد تاثیر گذار در ممانعت از بقای استارت آپ‌هاست.

و این لیست ادامه دارد…

راهکار

در سمینار پیش رو قصد داریم با بهره گیری از تجربه و دانش به فاکتورهای لازم برای حفظ بقای استارت آپها بپردازیم و با معرفی مدل استارت آپ مانا به پرورش ایده‌های استارت آپی و افزایش میزان توفیق و بقای آنها کمک کنیم.

مشتاق حضورشما هستیم.

https://www.kava-academy.com

رویداد را اینجا رزرو کنید.

 

فرزانه علی‌نقی

فرزانه علی‌نقی کارشناس مترجمی زبان انگلیسی هستم. . اصولا آدمی هستم که دوست دارم در هر شاخه ای تجربه ای کسب کنم. همچنین علاقه زیادی به سفر، هنر، آشپزی، عکاسی و ورزش دارم.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



 

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید