اشتباهات رفتاری رایج در محل کار که نباید انجام بدهیم

بسیاری از مردم آرزو دارند که در کار خود پیشرفت کنند و بهترین خود را در کار انجام دهند که توسط رئیس دیده شوند. با توجه به قوانین روانشناسی، چیزهای کوچکی مانند حالت ایستادن و حرکات فرد تقریبا همان اندازه کار کردن عمل می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا اسرار برخی از رفتارها و حرکات فیزیکی درست بدن در محل کار را نشان دهیم. همراه وینوک باشید.


در این مقاله مجموعه‌ای از اشتباهات رفتاری رایج در محل کار را جمع آوری کرده‌ایم که بسیاری از ما در محل کار انجام می‌دهیم. اجتناب از این اشتباهات به شما اجازه می‌دهد که به ارتقا شغلی نزدیک شوید.

 

۱۱- نشستن در راحت‌ترین راه ممکن

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

همه ما دوست داریم در هنگام تماشای تلوزیون بر روی صندلی مورد علاقه یا مبل لم دهیم. اما بسیاری از ما در محل کار نیز خیلی راحت هستیم و بر روی صندلی کار به همان حالت خانه می‌نشینیم. این کار نه تنها برای کمر شما مضر است، بلکه بتصویر قشنگی از شما نشان نمی‌دهد.

این موقعیت نشستن باعث می‌شود دیگران درباره شما فکر کنند که در مورد چیزهایی که انجام می‌دهید بی‌اهمیت هستید زیرا احساس راحتی می‌کنید و بنابراین تنبل هستید. سعی کنید همیشه مراقب مدل نشستن خود باشید زیرا هر چه مدل نشستن شما از آن مدل راحت دور باشد رییس شما متوجه می‌شود که بسیار علاقه‌مند به انجام کارهایتان هستید.

 

۱۰- چرخاندن چشم‌ها

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

اساسا، این ژست بی‌ادبانه محسوب می‌شود. مهم نیست که کجا، چه در محل کار و چه در میان دوستانتان هستید. با این حال، حتی اگر دوستانتان متوجه آن نباشند، همکارانتان قطعا توسط این کار اذیت خواهند شد. دلیل خوبی برای آن وجود دارد. زیرا مردم زمانی که می‌خواهند نشان دهند که کسی که در اطرافشان است کاری یا چیزی احمقانه انجام داده است چشم خود را می‌چرخانند.

 

۹- ایستادن در حالت به اصطلاح  “برگ انجیری” 

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

این مدل ایستادن یک حالت کاملا مردانه است که به حالت برگ انجیر معروف است. با انجام این کار، شما ممکن است همکاران خود را اذیت کنید و به خصوص در محل کار باعث شوید که اطرافیان حس راحت نبودن پیدا کنند. بنابراین مراقب دست‌های خود باشید.

 

۸- تجاوز به فضای شخصی فرد دیگر

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

مهم نیست که شما با همکار یا رییس خود چقدر رابطه دوستانه‌ای دارید، تجاوز به فضای شخصی آنها ایده خوبی نیست. ناخودآگاه فردی که در فضای شخصی‌اش قرار گرفتید می‌تواند حس تهدید، پریشانی و ناراحت کننده پیدا کنند. به همین دلیل مهم است که طبق قوانین آداب معاشرت، همیشه فاصله‌ مناسب با مردم اطراف خود در حدود ۳ فوت تا ۸ فوت داشته باشید.

 

۷- بی سر و صدا وارد دفتر کار شدن

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

هنگامی که شما به معنای واقعی کلمه به حالت دزدکی و بدون اینکه به همکاران خود سلام کنید وارد دفتر کار شوید، حرکت بدی است. آنها می‌توانند این حرکت را به عنوان تحقیر و یا به درستی تربیت نشدن تلقی کنند. به همین دلیل همیشه باید به یاد داشته باشید که وقتی به اتاقی وارد می‌شوید سلام کردن خود را حداقل یا لبخند یا تکان دادن سر به دیگران نشان دهید.

 

۶- نشان دادن خستگی 

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

همه ما خسته می‌شویم، به ویژه اگر مریض باشیم. با این وجود، بدون توجه به احساسی که دارید، بهتر است یاد بگیرید که احساسات خود را در کار پنهان کنید. در غیر این صورت، رئیس شما ممکن است فکر کند که وقت آن است که شما را با یک فرد فعال‌تر جابجا کنید. بنابراین آه کشیدن و ناله زدن را متوقف کنید و به جای آن، سعی کنید این کار را با کمک به همکاران خود تغییر دهید. این کار شما را از خلق و خوی بد که در آن هستید، دور می‌کند و به رئیس‌تان نشان می‌دهد که شما به اندازه کافی فعال هستید تا ترقی بیشتری در کار خود دریافت کنید.

 

۵- جدا بودن از محیط اطراف خود

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد
حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد | مجله دانش و سرگرمی وینوک

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

همه ما وقتی که کار جدیدی را شروع می‌کنیم احساس خجالت می‌کنیم. اما اگر شما خود را از شرکت در فعالیت‌های تیمی دور کنید یا همیشه تنها ناهار بخورید، این بدان معنی است که شما نمی‌خواهید رابطه دوستانه‌ای با همکاران ایجاد کنید. این بدان معنی است که شما فرد منزوی، دور از روابط دوستانه و بی‌خیال هستید. بنابراین مهم نیست که چقدر سخت است، از منطقه راحت خود بیرون بیایید و به همکارانتان نزدیک شوید (اما به خاطر داشته باشید که به فضای شخصی آنها احترام بگذارید).

 

۴- به موضوعات اطراف خود توجه کنید

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

تحقیق انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان داده است که ایستادن به صورت شق و رق باعث می‌شود که شما به طور مستقیم و غیر مستقیم قدرتمند نشان داده شوید. وضعیت بدن شما اطلاعات زیادی از رفتار شما به مردم اطرافتان می‌دهد و نحوه برخورد آنها با شما را مشخص می‌کند. بنابراین، اگر شما بر روی دیوارها، میزها و اشیاء دیگر تکیه دهید، محیط اطراف آن را به عنوان نشانه ضعف تفسیر می‌کند. برعکس، ایستادن به صورت صاف و محکم آنها را از قدرت و اعتماد شما مطمئن می‌سازد.

 

۳- نگه داشتن دست‌ها در پشت سر 

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

همکاران شما توجه زیادی به دستان شما دارند. Spencer Kelly، استاد علوم اعصاب در تحقیق خود می‌گوید که حرکات دست ما درست مانند کلمات ما برای برقراری ارتباط رفتار می‌کنند و نگه داشتن دست‌ها در پشت در هنگام مکالمه ممکن است باعث شود که طرف مقابل فرض کند که شما قابل اعتماد نیستید. قابل اعتماد بودن به ویژه در کار مهم است. ما نمی‌گوییم که شما باید بیش از حد تکان بخورید، اما سعی کنید دست‌ها و کف آنها را باز نگه دارید.

 

۲- بررسی مدام زمان 

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد
حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد | مجله دانش و سرگرمی وینوک

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

تماشای ساعت یا تلفن همراه در مکالمه با همکار، رئیس یا حتی یک دوست، حرکتی خارج از ادب است. اگر دوست شما هنگام صحبت با شما مدام ساعت را چک کند چه حسی به شما دست می‌دهد؟ شما احتمالا حس می‌کنید که او خسته شده است و در اسرع وقت می‌خواهد از شما خلاص شود. بنابراین، تلفن خود را در حالی که با کسی صحبت می‌کنید، کنار بگذارید و اگر واقعا کار مهمی برای انجام دادن دارید، به سادگی آنها را مطلع کنید که عجله دارید و پیشنهاد کنید بعدا به گفتگو بپردازید.

 

۱- کج کردن بدن هنگام مکالمه

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد
حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد | مجله دانش و سرگرمی وینوک

حرکات اشتباه در محل کار که نباید انجام داد

اگر شما در جلسه‌ای حضور داشته باشید و به صورت کج به پنجره‌ای خیره شوید، انتظار خبر بد را داشته باشید. مهم نیست که چقدر ممکن است بی‌اختیار حواستان از جلسه پرت شود، اما همیشه نه فقط با چشمان و گوش‌هایتان بلکه با تمام بدن خود درگیر کار شوید. خیال‌بافی را متوقف کنید و وارد عمل شوید.

آیا تا به حال خود را در هر یک از این حالت‌ها یا حرکات حس کرده‌اید؟ آیا در حال حاضر حرکات خود را با دقت بیشتری در محل کار خود بررسی خواهید کرد؟ لطفا با ما نظرات خود را در مورد این موضوع در میان بگذارید.

 

منبع: brightside

 

مقالات بیشتر: 

آداب و معاشرت درباره مسائل مالی که ما معمولا پیروی نمی‌کنیم

عادت‌هایی که شخصیت واقعی شما را نشان می‌دهند

کافه گردی: رو به روی زیبایی در کافه رو‌به‌رو

۱۰ روش عالی برای یافتن کار

۲ اشتباه والدین در صحبت کردن با کودکان

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید