مسئولیت پذیری در قبال عادت‌ها و بهبود آنها

۵ عادت بد که در سال ۲۰۱۹ باید آنها را کنار گذاشت

پایه و اساس بهبود و پیشرفت مجموعه‌ای از عادت‌های خوب و محدود کردن عادت‌های بد است. شما می‌توانید با حذف عادت‌های بد، زمان و انرژی را برای جذب عادت‌های خوب به وجود بیاورید.


 

در مقاله‌های گذشته از عادت‌هایی که شخصیت واقعی شما را نشان می‌دهند صحبت کردیم. برخی از عادت‌های بد عقلانی‌تر از سایرین و کمتر آشکار هستند، اما با این حال عادت بد هستند، و شما را از رسیدن به اهداف خود منع می‌کنند. در این مقاله چند عادت بد که باید در سال ۲۰۱۸ باقی بگذارید صحبت خواهیم کرد. همراه وینوک باشید.

 

به تعویق انداختن کارها

کنار گذاشتن کارها، پروژه های کاملا عقلانی، کارهای عادی و روزمره و غیره در آخرین لحظه چیزی جز افزایش استرس و اضطراب نیست و به ندرت وقت بیشتری برای انجام کار بیشتر فراهم می‌کند. الزامات خاصی را به مدیریت زمان خود اضافه کنید و یک پروژه بزرگ را به ضرب‌العجل‌های کوچکتر تبدیل کنید، بنابراین همه چیز برای آخرین لحظه نمی‌گذارید و کارهای کم ارزش‌تر را انجام نخواهید داد.

گفتن اینکه “ترجیح می‌دهم در زمان کاری‌ام به دیدن نمایش، فیلم، و غیره یا دوست بروم” در زمانی که تا پایان انجام کارتان زمان کم باقی مانده کار آسانی است، اما این کار باعث می‌شود که در همان ابتدای کار برای انجام ندادن آن کار بسیار وسوسه شوید. همانطور که در کتاب swallow the frog در این باره گفته شده پرصلابت بمانید و کار درست را انجام دهید.

 

تماشای بیش از حد صفحه نمایش 

اینکه وقت خود رادر زمان آزاد خود صرف تماشای صفحه نمایش رایانه در محل کار و تلفن و تلویزیون کنید امری آسان است. هدف شما باید این باشد که دستگاه‌های خود را کناری بگذارید و با مردم روبرو شوید، صفحه نمایش را از چشمان خود دور کنید و به آسمان نگاه کنید.

این کار به شما کمک خواهد کرد تمرکز خود را بهبود بخشید و استرس و اضطراب خود را کاهش دهد. در سال جدید از صفحه نمایش‌ها دوری کنید و به چشمانتان استراحت بدهید.

 

وقت نشناسی

وقت نشناسی و تاخیر نشان از تنبلی و بی‌نظمی است. همچنین بی‌احترامی به کسی است که با آن قرار ملاقات دارید چه آن شخص مشتری باشد چه یک پزشک. به استثنای شرایط توجیه‌پذیر و غیرقابل پیش بینی، شما باید یاد بگیرید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید، کارهای خود را اولویت بندی کنید و خودتان را ملزم به انجام کارهایتان کنید.

 

نخوابیدن

برای کمتر خوابیدن از همکاران یا دوستانتان به شما پاداشی نمی‌دهند. همه آنچه که شما با این کار انجام می‌دهید این است که بدن‌تان را ضعیف کنید، سیستم ایمنی بدن‌تان را تضعیف کنید و استرس و اضطراب را افزایش دهید.

خواب به اندازه کافی تمرکز و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، ذهن را هوشیارتر می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد و باعث ثبات در نوسانات خلق و خوی می‌شود. خواب به اندازه و سر وقت داشته باشید به جز زمانی که خارج از کنترل شما است.

 

عدم مسئولیت‌پذیری

بهانه‌آوری برای نداشتن نظم و انضباط برای داشتن زمان کم در رسیدن به اهداف خود، کاری آسان است. “این کار می‌تواند فردا به پایان برسد” یا “فردا به باشگاه می‌روم” یک فکر پیش فرض است. وقت آن است که مسئولیت عادت‌های بد خود را به عهده بگیرید و خود را برای ادامه دادن به آنها آماده کنید.

زندگی شما در امان نیروهای دیگر قرار ندارد، شما انتخاب کردید که کاری را انجام دهید یا ندهید، مانند اینکه زود بیدار شوید تا کاری انجام دهید یا اینکه به خواب خود ادامه دهید، یا به جای رفتن به باشگاه با دوستان‌تان برای گذراندن ساعاتی خوش به بیرون بروید که در واقع بعدا می توانید آنها را ملاقات کنید.

به سرانجام رساندن انتخاب‌هایتان کاری آسان نخواهد بود، اما وقت آن است که نقش خود را در نحوه رفتار با عادت‌های که دارید تاکید کنید. مسئولیت‌پذیری در قبال انتخاب‌ها، عادت‌ها و در نتیجه زندگی‌تان را را آغاز کنید.

منبع: forbes


مقالات بیشتر: 

با ۷ قانون میشل اوباما در کتاب‌اش آشنا شوید

۱۳ کاری که هر کس باید در سن ۳۰ سالگی انجام دهد

رفتارهایی که تعیین می‌کند دیگران درباره ما چه فکری می‌کنند

اشتباهات رفتاری رایج در محل کار که نباید انجام بدهیم

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



 

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید