سفرنامه سنگاپور قسمت دوم

نوبت آن رسید تا از قسمت دوم سفرم به سنگاپور بگم. سفری سرشار از هیجان و شادی که تا عمر دارم فراموش نخواهم کرد.

هر آنچه که مربوط به روز اول سفرمان به سنگاپور بود را در سفرنامه سنگاپور قسمت اول گفتم. حال رسیدیم به روز دوم سفر به سنگاپور زیبا و جاهایی که دیدیم. طبق معمول روز با خوردن صبحانه در هتل آغاز کردیم. خوردن صبحانه رکن اصلی هر سفری است، البته به شرطی که کامل خورده شود. پس فراموش نکنید که صبحانه‌های کامل هتل را از دست ندهید زیرا برای گردش به انرژی بسیار نیاز دارید.

یک نکته راجع به سنگاپور و قرانین جالب آن در قسمت اول یادم رفت بگویم. در سنگاپور خوردن آدامس و کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی ممنوع است. آنها معتقدند که وقتی آدامس خورده میشود و در طبیعت رها میشود محیط زیست و پرندگان را از بین میبرد. همچنین در مورد سیگار نیز چنین عقیده‌ای دارند. آنها می‌گویند که مردم پس از اتمام سیگار کشیدن، سیگارهایشان را در طبیعت رها می‌کنند که باز هم به محیط‌‌ زیست آسیب می‌زند. البته در شهر سطل‌های زباله‌ای گذاشته شده است که تنها سیگار کشیدن در کنار آنها مجاز است و اگر در جایی غیر از آنجا دیده شود که در حال سیگار کشیدن هستید با جریمه پلیس مواجه خواهید شد که این جریمه شامل جویدن آدامس نیز می‌شود.

این مقاله را از دست ندهید: سفر به جزیره هرمز، سرزمینی به رنگ سرخ

سنگاپور کشوری سرسبز و مهد پروش گل است، به همین خاطر صبح به دیدن باغ بزرگ ارکیده رفتیم. آنقدر تنوع ارکیده در این باغ بزرگ زیاد بود که از یک جایی به بعد حس میگردیم که نکند باقی گل‌ها ارکیده نباشند. فضای داخلی این باغ آنقدر زیبا بود که عکاسی را بسیار راحت میکرد و با هر فلاش دروبین عکسی مانند کارت پستال می‌انداختم.

سفرنامه سنگاپور

گردش در باغ ارکیده آنقدر طولانی شد که بلافاصله بعداز آن رفتیم به محله چینی‌ها برای غذا خوردن. محله چینی‌های سنگاپور برعکس مالزی بسیار زیبا و جالب بود. محله چینی‌های مالزی واقعا غیرقابل تحمل بود. بوی بد، محیط کثیف و… اما برعکس آن محله چینی‌ها در سنگاپور تمیز، زیبا. آنقدر مجیط جالبی داشت که احساس میکردی وارد یکی از محله‌های پکن شدیم. نهار را در این محله خوردیم و بعد از گشتی در آنجا به سمت سنتوزا راه افتادیم.

یکی از وسایلی که در مالزی و سنگاپور بسیار استفاده میشد تلکابین بود. برای رفتن به سنتوزا باید با تلکابین می‌رفتیم. منطقه‌ای که بالای تپه‌ها درست شده بود. فضایی که تمام امکانات تفریحی و گردشگری در آن واقع شده بود. گردش خود را در این سنتوزا با یک بازی شبیه به سورتمه آغاز کردیم. ابتدا با وسیله‌ای شبیه به سورتمه مسیری را طی کردیم و بعد با تلسی به جای اولیه خود بازمیگشتیم. هیجان بسیار زیادی داشت و باعث شد کلی با دوستان بخندیم و کیف کنیم.

مقصد بعدی موزه مادام تسو بود. موزه‌ای از مجسمه‌های شخصیت‌های مشهور و به نام جهان  که در بسیاری از کشورها موجود است. دیدن مجسمه‌های افرادی که دیدن آنها از نزدیک از فانتزی‌های من است بسیار جالب بود. آنقدر از دیدن این مجسمه‌های طبیعی ذوق زده شده بودیم که فرصت عکس انداختن با آنها را از دست ندادیم و به هر شکلی آویزون این شخصیت‌ها شدیم و با هر کدام سلفی انداختیم:)

سفرنامه سنگاپور

پس از تماشای کامل موزه مادام تسو به سمت ساحل رفتیم تا اول کمی در کنار ساحل زیبای سنگاپور غروب آفتاب را نظاره‌گر باشیم و بعد به تماشای نمایش آب و آتش بنشینیم. غروب آفتاب در کنار ساحل سنگاپور بسیار زیبا و پر از آرامش بود. بعد از یک روز پر جنب و جوش استراحت در کنار ساحل واقعا حس و حال خوبی داشت.

شب‌های سنگاپور هیچ وقت خسته کننده و تاریک نیست. مردم سنگاپور بعد از کار در طول روز شب‌های خود را با گذراندن در کنار یکدیگر و تماشای رقص نور و آب در کنار خلیج مارینا میگذارنند. ما نیز پس از تماشای نمایش آب و آتش به کنار خلیج مارینا آمدیم تا شب را در کنار مردم سنگاپور و با دیدن رقص نور و آب به پایان برسانیم.

در مورد مردم سنگاپور باید بگویم که انسان‌هایی خونگرم و بجوشی هستند. در واقع سنگاپور کشوری است که در آن خیلی احساس غریبی نخواهید داشت. در هر گردشی علاوه بر گردشگران خارجی مردم خود سنگاپور نیز حضور داشتند و حتی همراه با شما در تمام اتفاقات آن گردش همراه می‌شدند. شب در کنار  خلیج مارینا خسته از کار روزانه در کنار شما و دیگر گردشگران به تماشای رقص آب می‌نشستند و شما را در تماشا همراهی می‌کردند.

در نهایت بعد از تماشای این نمایش به سمت هتل رفتیم تا برای روز آخر در سنگاپور آماده شویم.

فرزانه علی‌نقی

فرزانه علی‌نقی کارشناس مترجمی زبان انگلیسی هستم. . اصولا آدمی هستم که دوست دارم در هر شاخه ای تجربه ای کسب کنم. همچنین علاقه زیادی به سفر، هنر، آشپزی، عکاسی و ورزش دارم.

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.