رستوران گردی: رستوران باغچه، رستورانی در قلب بازار تجریش

بازار تجریش با تمام زیبایی‌هایش یکی از بهترین مکان‌هایی است که تو تهران میشه رفت. این میزان از علاقه من به این نقطه از تهران تا حدی است که به اون لقب خانه دوم رو دادم. حال اینکه این مکان زیبا رستورانی عالی در خودش جای بده که محبوبیتش برام دو چندان میشه.

داستان رفتن من و دوستانم به رستوران باغچه تجریش از یک تجریش گردی آغاز شد. تو زمستان گذشته بعد از اون برف شدیدی که تهران داشت به سمت تجریش راه افتادیم تا گشتی تو بازار زیبای تجریش بزنیم. سرمای اون روز به حدی زیاد بود که تا استخوان‌هامون تیر می‌کشید. طبق قرار همه منزل یکی از دوستان جمع شدیم تا با یک ماشین به سمت تجریش بریم اما بردن ماشین به منطقه‌ شلوغ شهر به نظرم کار اشتباهی بود چون کلی از زمانمون رو تو صف پارکینگ سپری کردیم.

چجوری بریم رستوران باغچه؟

رستوران باغچه

برای رفتن به رستوران باغچه خیلی با مشکل رو به رو نخواهید بود. مسیر رسیدن به رستوران بسیار راحت و سر راست است. میدان تجریش، بازار تجریش، کوچه مسجد، رستوران باغچه آدرسی است که ارزش رفتن را دارد. برای رفتن به تجریش استفاده از آژانس، اتوبوس و تاکسی بسیار راحت‌تر از بردن ماشین شخصی است.

پیدا کردن جای پارک برای ماشین و ماندن تو صف پارکینگ‌های شلوغ تجریش کلی از انرژی و وقت را می‌گیرد. پس بهتر است برای گشت در این منطقه حتی الامکان از بردن ماشین شخصی پرهیز کنید. ولی اگه مثل من جای پارک از خودتون زودتر به مقصد می‌رسه اشکالی نداره که ماشین هم ببرید. 😂

بازار تجریش

رستوران باغچه

عشق بنده به این نقطه از شهر به اندازه‌ای است که حتی میخوام وسط همین بازار میوه و سبزی‌اش زندگی کنم. بوی سیر، سبزی تازه، میوه‌های رنگارنگ و جذاب، نقل و عطاری‌های گیرا دلایلی است که من رو شیفته بازار تجریش کرده.

دیدن انبوه جمعیت نیز در این مکان یکی از دلایلی است که باعث خوشحالی من میشه. بازار تجریش نیز مثل بازار تهران تنها نقاطی از تهران هستند که از دیدن این جمعیت اذیت نمیشی و حتی برعکس باعث شادی و دلخوشی هم میشن. همیشه با دیدن این جمعیت میشه حس کرد که این محل هنوز سرزنده و برقرار است.

با دوستان ماشین رو در پارکینگ پارک کردیم به سمت بازار تجریش راه افتادیم. از این مغازه به اون مغازه در حال گشت بودیم و کلی خرید کرده بودیم. طبق قراری که از قبل گذاشته بودیم برای نهار به دنبال جایی برای خوردن دیزی رفتیم.

با پرس و جو از مغازه‌دارهای بازار دو رستوران بهمون معرفی شد. یکی از این دو رستوران، رستوران باغچه بود که اتفاقا در مسیر گشت بازار من با اون مواجه شده بودم. رستوران دیگری که بهمون معرفی شده بود یک مقدار فضای مردانه‌ای داشت و بیشتر مشتری‌های آن مرد بود به همین دلیل انتخاب نهایی ما رستوران باغچه شد.

رستوران باغچه

وارد کوچه مسجد شدیم و رستوران باغچه رو مقابل خودمون یافتیم. رستورانی سنتی که تعریف دیزی اون رو خیلی میکردن. به محض ورود بوی نان تازه که تنور آن در کنار در ورودی بود به مشام‌مون رسید. بوی نان تازه گرسنگی ما را که بعد از یه تجریش گردی طولانی به شدت گرسنه شده بودیم بیشتر کرد.

رو به روی در ورودی قسمتی بود که باید قبل از ورود به رستوران و نشستن بر روی صندلی و تخت سفارش غذا رو میدادی. هر نفر یک دیزی و برای قبل از دیزی نیز کشک بادمجون سفارش دادیم.

سفارش رو که دادیم به سمت تخت‌های رستوران رفتیم تا با نشستن کمی خستگی‌مون در بره. بخاری بزرگی که وسط رستوران وجود داشت به خوبی فضای داخلی رستوران رو گرم کرده بود و باعث شده بود که اصلا سرمای زیاد خارج از رستوران رو حس نکنی.

رستوران باغچه
رستوران گردی: رستوران باغچه، رستورانی در قلب بازار تجریش | مجله دانش و سرگرمی وینوک

رستوران باغچه یک خوبی داشت و اون هم جدا کردن قسمت قلیون از قسمت غذاخوری آن بود. طبقه همکف رستوران محل خوردن غذا بود و طبقه بالایی آن برای افرادی بود که دوست داشتن در کنار غذا قلیون هم داشته باشن. با اینکه این دو مکان در کنار هم بود ولی اصلا بو و دود قلیون حس نمی‌شد و کسی اذیت نمی‌شد.

نوع دکور و لوازم تزیینی داخل رستوران سنتی و جاهایی از رستوران حتی تابلوهایی زده شده بود که من را به یاد عکس‌های زورخانه‌ها می‌انداخت. رستوران هم میز و صندلی داشت و هم تخت سنتی که هر کس مطابق سلیقه‌اش می تونست یکی از این دو را برای نشستن انتخاب کند. من و دوستانم به دلیل پیاده روی طولانی که تو بازار داشتیم تخت رو برای نشستن انتخاب کردیم.

تا فاصله‌ای که دیزی‌ها کمی از داغیش کم بشه کشک بادمجون رو خوردیم. انصافا باید بگم که واقعا لذیذ و خوشمزه‌ای بود. ظروف مسی هم که برای پذیرایی انتخاب شده بود واقعا زیبا و مناسب حال رستوران بود. کشک بادمجون بسیار خوشمزه رو تموم کردیم و نوبت دیزی‌ها رسید.

من خودم از اون دسته آدم‌هایی هستم که بیشتر گوشت کوبیده دیزی رو دوست دارم و خیلی میلی به آب گوشت ندارم. حتی بیشتر دوست دارم خودم گوشت رو بکوبم و گوشت کوبیده رو بخورم.

به همین خاطر گوشت رو کوبیدم و شروع به خوردن کردم. واقعا دیزی خوشمزه و لذیذی بود. من و دوستانم تجربه خوردن دیزی تو رستوران‌های دیگه رو داشتیم ولی همگی این نظر رو داشتیم که این دیزی چیز دیگه‌ای بود.

قبل از اینکه به رستوران بریم یکی از دوستان گفت که مثل فیلم‌های فارسی قدیم من میخوام با مشت پیاز دیزی رو تقسیم کنم. به محض اینکه دیزی‌ها بر روی تخت قرار گرفت دیدیم که پیازها رو تقسیم شده آوردن و اینجا بود که دوستمون به آرزوش نرسید اما باز هم همون پیازها رو گذاشتیم وسط و روی اون پیازها زد که یک وقت دچار سرخوردگی نشه.😂

چی سفارش بدیم؟

رستوران باغچه

طبق توضیحاتی که دادم باید متوجه شده باشید که کشک بادمجون و دیزی رستوران باغچه از بهترین‌های این رستوران محسوب میشن. پس بهتر است اگر به این رستوران می‌رید حتما این دو مدل غذا رو امتحان کنید چون کباب و پلو رو تو بقیه رستوران‌ها هم می‌شه خورد.

یک نکته دیگه راجع به دوغ این رستوران هستش که اون هم بسیار خوشمزه و لذیذ بود. البته رستوران باغچه دو نوع دوغ داشت که یکی از اونها همون دوغ‌های بسته بندی است و دیگری دوغ خود رستوران است که تو لیوان‌های بزرگی آورده میشه.

اگر قصد سفارش دوغ مخصوص باغچه رو دارید می‌تونید یک لیوان دوغ رو دو نفری بخورید چون لیوانی که دوغ داخلش ریخته می‌شه بسیار بزرگ است و جوابگوی دو نفر است.

در مورد قیمت هم باید بگم که دیزی حدود بیست هزار تومن و  یک بشقاب کشک بادمجون ده هزار تومن شد. البته این قیمت‌ها برای اسفند سال گذشته است و اگر تغییری نکرده باشه باید بگم که از نظر اقتصادی رستوران باغچه بسیار به صرفه و مناسب تموم میشه.

رستوران باغچه نیز همانند دیگر رستوران‌هایی که تا به امروز رفتم دارای کارکنانی مودب و خونگرم بود. هر وقت کاری بود به سرعت کنار ما بودن. برای خوردن غذا اگر نان تموم شده بود از تنور سریع نان گرم میاوردن.

در آخر هم خیلی گرم باهاشون خداحافظی کردیم و بدرقه‌مون کردن. در کل باید بگم که اگر مسیرتون به سمت بازار تجریش افتاد حتما رستوران باغچه رو سر بزنید و به پیشنهاد ما دیزی رو حتما امتحان کنید.

حرف آخر: اگر صاحب کافه یا رستوارن هستید و می‌خواید کافه یا رستورانتان در وینوک معرفی بشه وارد این لینک بشین و رستوران خودتون رو ثبت کنید یا به ایمیل farzane@vinok.ir ایمیل بدید.

مقالات بیشتر:

فرزانه علی‌نقی

فرزانه علی‌نقی کارشناس مترجمی زبان انگلیسی هستم. . اصولا آدمی هستم که دوست دارم در هر شاخه ای تجربه ای کسب کنم. همچنین علاقه زیادی به سفر، هنر، آشپزی، عکاسی و ورزش دارم.

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.