اشتباهاتی که باعث اختلال در پیشرفت تناسب اندام می‌شود

ورزش و تمرین‌های تناسب اندام چیزی فراتر از داشتن لوازم مناسب، پوشیدن لباس‌های مخصوص و رفتن به باشگاه است به خصوص اینکه از این تمرینات به دنبال نتیجه خاصی باشید. اگر چه انجام همین کار از هیچ بهتر است. مربی مشهور مارک جنکینز می‌داند که ورزش در طولانی مدت شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند. 


 

جینکینز متخصص در رساندن افراد مشهور مانند Beyoncé به فرم مناسب در زمان کم است و در طی این سال‌ها فعالیتش اشتباهات مردم در ورزش را مشاهده کرده است. در این مقاله جینکینز در مورد تناسب اندام و اشتباهات تازه کارها در این زمینه که باعث اختلال در پیشرفت آنها می‌شود را عنوان خواهد کرد. همراه وینوک باشید.

بر روی نقاط ضعف خود کار نمی‌کنید

اشتباهاتی که باعث اختلال در پیشرفت تناسب اندام می‌شود

به طور متوسط افراد معمولا برای داشتن قلب سالم، وزن مناسب و یا جذب اندورفین برای داشتن حس خوب ورزش می‌کنند. هنگامی که آنها به باشگاه می‌روند با استفاده از تمریناتی که دوست دارند تمرکز خود را بر نواحی می‌گذارند که دوست دارند رو فرم باشند، اما ممکن است لزوما چالش برانگیز نباشد. طبق گفته جنکینز این کار اشتباه بزرگی است.

” هنگامی که شما تمریناتی را به دلخواه انجام می‌دهید کار سخت می‌شود. اکثر مردم آن دسته از تمریناتی را انجام می‌دهند که دوست دارند، در آنها مهارت دارند و با آن تمرینات راحت هستند و این خلاف آن دسته از افرادی است که در واقع قصد دارند بر روی ضعف‌های خود کار کنند”. جنکینز گفت “این است که معمولا تمام این افراد در وهله اول کم می‌آورند.”

انجام تمرینات یا حرکت‌هایی که دوست ندارید، بهترین راه برای بهتر شدن در آنها است. محدود کردن خودتان به آنچه که می دانید و دوست دارید، تکراری و خسته کننده خواهد بود.

دنبال نکردن برنامه در تمرینات

اوکارو سازنده اپلیکیشن‌های ورزشی می‌گوید: رفتن به باشگاه سربسته هنوز هم مشکلی متداول میان مردم است و همین موضوع  دلیلی شده که او اپلیکیشن ورزشی را تولید کند. وی عنوان می‌کند: “مارک جنکینز و نادیا قادر هستند یک برنامه آموزشی سازمان یافته و پیشرفته در پلتفرم ما ایجاد کنند که مردم را قادر به دستیابی به اهداف خود می‌کند و نتایج مطلوب به دست می‌آورد.” “انجام تمرینات فکر نشده و تصادفی هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت.” 

بر اساس یک یادداشت مشابه، میشل اولسون، استاد علوم ورزشی در دانشگاه آبرن مونتگومری و خالق DVD داشتن پاهای مناسب می‌گوید که هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که در آن با یک تمرین بتوان اندامی مناسب درست کرد. به گفته اولسون “اگر شما برنامه‌ای برای پاسخگویی به بزرگترین نیازها و خواسته‌های تناسب اندام خود ندارید، می‌توانید نتایج را از بین ببرید و تغییراتی را ایجاد کنید که نیازی ندارید یا حتی ممکن است برای شما مناسب نباشند.” شما به دلیلی تمرین می‌کنید، و اگر برنامه شما با هدف شما مطابقت نداشته باشد، شما قطعا سریع به آنجا نخواهید رسید.

 از آماتورها راهنمایی می‌گیرید

اشتباهاتی که باعث اختلال در پیشرفت تناسب اندام می‌شود

انجام تمرینات افراد عضلانی، لاغر یا دارای اندام مناسب که می‌دانند چه تمرینی باید انجام دهند می‌تواند وسوسه انگیز باشد. اگر چه آنها به وضوح تمریناتی را انجام می‌دهند که برای آنها مفید است، و به این معنی نیست که روال تمرینات آنها برای شما نیز مفید است. این حتی برای مربیان حرفه‌ای هم صدق می‌کند.

جنکینز می‌گوید: “قطعا باید قبل از شروع تمرین از مربی آنچه را که برای شما تعیین کرده را بپرسید. “از نحوه انجام آن باخبر شوید و اگر توانستید در باشگاه ورزشی با یکی از مشتریان دیگر صحبت کنید.”

به عنوان مثال، تخصص جنکینز، کمک به رسیدن به بهترین حالت تناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. اطمینان حاصل کنید که شما در این زمینه تنها به حرف کسی گوش می‌دهید که آن را قبول دارید و نه فقط کسی که تحسینش می‌کنید.

از رفتن به باشگاه اجتناب می‌کنید زیرا از آن ترس دارید

شما لازم نیست که به باشگاه بروید تا سالم بمانید، اما اگر اجتناب شما از رفتن به باشگاه به این معنی است که از ورزش اجتناب کنید، پیشرفت شما در رسیدن به تناسب اندام کند می‌شود. برخی از افراد از رفتن به باشگاه اجتناب می‌کنند زیرا از آن ترس دارند، اما نباید اجازه دهید ترس شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد. یکی از راهنمایی‌های جینکینز برای غلبه بر این ترس این است که اولین بار زمانی برای دیدن باشگاه بروید که خالی است و کسی در آن نیست.

به گفته جینکینز “شما نمی‌خواهید کسی شما را به چشم یه گاو چاق ببیند”. همچنین اضافه می‌کند، زمانی که برای دیدن باشگاه می‌روید تنها به لوازم و دستگاه‌ها بدنسازی نگاه اندازید و فقط به با محیط آشنا شوید. “بارها پیش می‌آید که از اینکه نمی‌دانید چگونه با دستگاه‌ها کار کنید دچار شرمساری می‌شوید و در همان حال فکر می‌کنید که همه به شما نگاه می‌کنند اما وقتی هر کس واقعا در حال تمرین کردن باشد حتی به شما فکر هم نمی‌کنند. همه برای رسیدن به هدفی در باشگاه هستند، بنابراین دیگران را در سالن بدنسازی نادیده بگیرید و اجازه ندهید تا آنها مانعی برای ورزش شما باشند.

برای حفظ سلامتی و تناسب اندام شما باید به دنبال آن چیزی باشید که برای شما مناسب است و برای شما جواب می‌دهد. متخصصان مانند جنکینز و اوکارو می‌دانند که نتایج و تجربه شما بر اساس چیزهای کوچک، از جمله دنبال کردن برنامه مرتب و همچنین مواردی مانند ترس از باشگاه، تفاوت میان افراد را ایجاد می‌کند. به طور کلی فقط باید هوشمندانه و استراتژیک در مورد چگونگی دستیابی به اهداف تناسب اندام خود عمل کنید و به سرعت و با خیال راحت و با خوشحالی به آنجا برسید.

 

منبع: thisisinsider

بیتا علی‌نقی


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.



 

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت vinok (وینوک) محفوظ است.

عضویت در خبرنامه وینوک

در خبرنامه وینوک عضو شوید و آخرین مطالب وینوک را در ایمیل خود بخوانید